Jak rozliczyć zwrot towaru w przypadku braku paragonu fiskalnego
Przedsiębiorca, który korzysta w 2020 r. ze zwolnienia podmiotowego w VAT, zakupił kasę rejestrującą i rozpoczął ewidencjonowanie sprzedaży w tej kasie. Okazało się jednak, że serwisant kasy pomyłkowo zamiast stawki „zw” zafiskalizował usługę ze stawką 23%. Ponieważ kwota zapłaty przez odbiorcę była zgodna z kwotą brutto wykazaną na paragonie, przedsiębiorca nie zauważył zaistniałej pomyłki. Pomyłkę
Zmiany, które wprowadzono od 1 stycznia 2020 r. w wystawianiu faktur do paragonów, wzbudzają wątpliwości również co do zasad korygowania sprzedaży zaewidencjonowanej na kasie rejestrującej. Paragon z NIP do 450 zł to faktura, więc w tym przypadku obowiązują takie same zasady jak przy korekcie pozostałych faktur.
W 2020 r. podatników VAT czekają kolejne zmiany, do których muszą się przygotować. Na szczęscie większość z nich jest już uchwalona i możemy być pewni jak będą wyglądały nowe regulacje. Pierwszy etap zmian nastąpi 1 stycznia 2020 r., a kolejne - 1 kwietnia i 1 lipca 2020 r. Dla podatników VAT to poważna rewolucja w dokumentowaniu: kasy online, deklaracje w formacie JPK, nowe zasady prowadzenia ewidencji
Z dniem 1 maja 2019 r. istotnie zmieniły się zasady wypełniania obowiązku ewidencjonowania na kasie fiskalnej. Zmiany są związane z wprowadzeniem tzw. kas online. Nowe obowiązki dotyczą również użytkowników kas starego typu, czyli kas z elektronicznym i papierowym zapisem kopii.
Podatnicy, którzy ewidencjonują sprzedaż za pośrednictwem kasy rejestrującej, niejednokrotnie mają wątpliwości, czy odpowiedzialność za niezarejestrowanie sprzedaży na kasie fiskalnej i niewydanie paragonu fiskalnego obciąża wyłącznie ich jako podatnika (właściciela), czy dotyczy także pracownika, który powinien zaewidencjonować sprzedaż na kasie, ale tego nie zrobił. Otóż odpowiedzialność za brak
Prowadzę hurtownię oraz sprzedaż towarów za pośrednictwem sklepu internetowego. Często zdarza się, że klient, który kupił towar w sklepie, korzystając z prawa przysługującego konsumentowi, chce zwrócić towar, ale zgubił paragon. Prawo konsumenckie nakazuje przyjąć zwrot od klienta oraz odesłać mu pieniądze, jeżeli klient jest w stanie udowodnić zakup dokonany w danym sklepie, nawet jeśli nie posiada
Jakie dane powinien zawierać paragon dokumentujący wpłatę zaliczki? Czy konieczne jest oznaczenie, że paragon dokumentuje zaliczkę, oraz wskazanie kwoty pozostałej do zapłaty?
Ministerstwo Finansów opublikowało kolejny projekt nowelizujący ustawę o VAT, który ma obowiązywać od 1 lipca 2018 r. Projekt wprowadza zakaz wystawiania faktur do paragonów bez numeru NIP nabywcy. Sankcja za to będzie grozić zarówno sprzedawcy, jak i nabywcy, który posłuży się taką fakturą. Organ podatkowy będzie mógł wymierzyć dodatkowe zobowiązanie w wysokości 100% VAT wynikającego z wystawionej
7 maja klient wpłacił zaliczkę na usługę, która nie została zrealizowana. 1 czerwca zaliczka została mu zwrócona. Nie wystawiliśmy żadnej faktury ani paragonu, gdyż nie prosiliśmy o zaliczkę, a klient dokonał przelewu bez uprzedzenia. Jak z tego wybrnąć? Klient to osoba nieprowadząca działalności.
Jestem podatnikiem VAT, prowadzę działalność prawniczą. Wystawiam faktury osobom prawnym oraz osobom fizycznym nieprowadzącym działalności gospodarczej, płatne przelewem na moje konto bankowe w oznaczonym terminie płatności. Dla pozostałych osób fizycznych nieprowadzących działalności płatnych gotówką obrót ze sprzedaży usług ewidencjonuję za pomocą kasy rejestrującej. Mam wątpliwość, czy sprzedaż
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej - sprzedaż internetowa kosmetyków, biżuterii, zegarków na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W którym momencie powinienem zaewidencjonować sprzedaż w kasie fiskalnej? Czy powinno to nastąpić w momencie ustalenia warunków zawarcia transakcji (ceny, miejsca oraz terminu wysyłki), czy też w momencie nadania
Co zrobić w sytuacji, gdy klient zwraca towar, ale nie ma paragonu? Czy można skorygować VAT?