W którym momencie należy zaewidencjonować sprzedaż w kasie rejestrującej, prowadząc sprzedaż przez Internet
Prowadzę działalność gospodarczą polegającą na sprzedaży wysyłkowej - sprzedaż internetowa kosmetyków, biżuterii, zegarków na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W którym momencie powinienem zaewidencjonować sprzedaż w kasie fiskalnej? Czy powinno to nastąpić w momencie ustalenia warunków zawarcia transakcji (ceny, miejsca oraz terminu wysyłki), czy też w momencie nadania przesyłki, a może w momencie jej odbioru przez klienta? Czy zapłacenie zaliczki lub całości wynagrodzenia przed nadaniem przesyłki powoduje powstanie obowiązku ewidencyjnego w kasie fiskalnej?
problem
rada
Sprzedaż powinna być zaewidencjonowana w kasie fiskalnej w momencie powstania obowiązku podatkowego, czyli w chwili wydania towaru nabywcy lub wskazanej przez niego osobie trzeciej uprawnionej do odbioru towaru. Jeżeli przed wydaniem towaru nabywca uiścił część lub całość wynagrodzenia (przedpłatę), to obowiązek podatkowy powstaje w chwili zapłaty. W tym też momencie należy zaewidencjonować sprzedaż.