Jak rozliczyć wydatki na zakup artykułów spożywczych i szczoteczek do zębów dla pracowników i zleceniobiorców
Przedsiębiorcy, którzy nie zatrudniają pracowników, mogą zawiesić działalność. Może być to spowodowane okresowymi problemami firmy z pozyskiwaniem kontrahentów, sytuacją epidemiczną czy działalnością sezonową. Przyczyna może być dowolna. Zawieszenie działalności nie oznacza ustania bytu przedsiębiorcy, a jedynie czasową przerwę w jej wykonywaniu. W okresie zawieszenia przedsiębiorcy nie rozliczają
W jakich przypadkach podatnik VAT nie może obniżyć kwoty podatku należnego lub domagać się zwrotu podatku? Czy osoba prawna ma możliwość otrzymania na swój rachunek kwoty zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym wynikającej z deklaracji złożonej przez jej oddział przed jego likwidacją? Czy zawsze, gdy sprzedawca nie ma kopii faktury, nabywca traci prawo do odliczenia wykazanej w niej kwoty
Które wydatki są kosztem pracodawcy? Do jakiej wysokości są zwolnione od podatku diety i inne przychody pracownika? Jak ewidencjonować w księgach rachunkowych operacje związane z podróżami służbowymi?