Jak rozliczyć wydatki na ogrodzenie budynku magazynowego
Zdarza się, że podatnicy podatku dochodowego otrzymują lub płacą różnego rodzaju odsetki. W raporcie na przykładach omówiono zasady, na jakich odsetki stanowią przychody podatkowe oraz koszty uzyskania przychodów. Opisano również ich ich odrębność księgową. Całość wzbogacono praktycznymi przykładami oraz wyjaśnieniami organów podatkowych i sądów administracyjnych.
Spółka zakupiła samochód osobowy elektryczny. Jak wprowadzić go do ewidencji i rozliczać wydatki związane z jego eksploatacją? W jaki sposób go amortyzować? Czy obowiązuje tu limit 50% kwot podatku VAT? Jak rozliczać koszty ładowania tego samochodu ponoszone przez pracownika „na mieście”?
Przedsiębiorcom będącym osobami fizycznymi w prowadzeniu działalności gospodarczej często pomagają członkowie rodziny. Zdarza się również, że z członkami rodziny przeprowadzane są różnego rodzaju transakcje. Sprawia to różnego rodzaju problemy, w związku z tym w niniejszym opracowaniu wskazane i omówione zostaną zagadnienia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w rodzinie oraz problemy
Podatnik ma zamiar wybudować halę fabryczną. Działka, na której ma ona powstać, wymaga dużych nakładów na jej uporządkowanie. Jak je rozliczyć podatkowo?
Problem Prowadzę indywidualną praktykę lekarską. We wrześniu 2016 r. zawarłem umowę z deweloperem, na podstawie której mam nabyć lokal mieszkalny. Zapłata za ten lokal podzielona jest na transze. Na nabycie tego lokalu mieszkalnego zaciągnąłem w banku kredyt hipoteczny w złotych polskich. Zamierzam ten lokal wprowadzić do ewidencji środków trwałych i wynajmować. Jak rozliczyć w kosztach odsetki od
W przepisach ustawy o VAT obowiązujących od 1 kwietnia 2014 r. ustawodawca w ramach zasady ogólnej przyjął pewne uproszczenie polegające na tym, że pojazdy samochodowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony są wykorzystywane w 50% do celów związanych z działalnością gospodarczą i w 50% do innych celów, np. prywatnych. Natomiast 100% odliczenie przysługuje tylko w stosunku do pojazdów samochodowych
W styczniu 2014 r. spółka nabyła i przyjęła do użytkowania budynek biurowy. Należność z tytułu transakcji została podzielona na część zapłaconą przy zakupie i drugą część płaconą w miesięcznych ratach od czerwca 2014 r. Razem z ratami płacone są odsetki z tytułu rozłożenia tej części należności na raty. Wysokość odsetek jest z góry ustalona i została uwzględniona w akcie notarialnym nabycia budynku
W praktyce stosowania prawa podatkowego bardzo często mamy do czynienia z kontrowersyjnymi przepisami, które na domiar złego są różnie stosowane. W "Poradniku" omawiamy przypadki dotyczące podatków dochodowych, z którymi mieli Państwo najwięcej problemów. Są to odpowiedzi na pytania, które trafiły do redakcji na przestrzeni ostatnich kilku tygodni. Autorzy dołożyli wszelkich starań, żeby odpowiedzi
Pomimo że roczna korekta VAT jest dokonywana przez podatników już po raz kolejny, to w dalszym ciągu sprawia niemało trudności, przy czym czasu na jej dokonanie pozostało już niewiele. Podatnicy, na których ciąży ten obowiązek, powinni rozliczyć korektę w deklaracji VAT składanej za pierwszy okres rozliczeniowy roku następującego po roku podatkowym, którego ona dotyczy. Oznacza to, że korektę podatku
Wybudowaliśmy parterowy podpiwniczony łącznik pomiędzy dwoma funkcjonującymi dwupiętrowymi budynkami niemieszkalnymi, wykorzystywanymi w działalności gospodarczej, i przebudowaliśmy część parterową tych budynków. Całość została formalnie oddana do użytkowania i wystawiliśmy na nią dokument OT. Jak podzielić koszty inwestycji budowlanej na poszczególne środki trwałe, skoro objęły one również koszty
1 stycznia 2005 r. weszły w życie duże zmiany w podatku dochodowym od osób fizycznych. Dotyczą one między innymi zasad wspólnego rozliczania małżonków, dokonywania korekt w przychodach i kosztach uzyskania przychodów, kwoty podatku VAT nieuwzględnionej w wartości początkowej środków trwałych, wprowadzenia zmian w katalogu kosztów uzyskania przychodów i zwolnień od podatku dochodowego, ulg i stawek
Spółka z o.o. w związku ze zwiększeniem zamówień zawarła umowę leasingu operacyjnego. Przedmiotem leasingu są samochody ciężarowe o wartości 150 000 zł każdy. Będą one użytkowane przez dwa lata. Wartość ewentualnej sprzedaży po tym okresie firma określiła na 15 000 zł. Czy tak niska cena sprzedaży nie wzbudzi wątpliwości urzędu skarbowego?
Jaki jest ekonomiczny cel amortyzacji? Jakie są jej funkcje? Co oznacza pojęcie „fundusz amortyzacji”?