Reprezentacja i reklama w podatku VAT
Przekazywanie prezentów o małej wartości i próbek nie podlega VAT, gdy ma związek z prowadzoną działalnością. Największy problem sprawia ustalenie, kiedy przekazywany produkt można uznać za próbkę czy prezent o małej wartości. Jest to szczególnie istotne, gdyż obecnie firmy przy promocji swoich produktów często korzystają z pomocy blogerów czy influencerów. Kolejny problem to ustalenie, czy przekazanie
Od 1 kwietnia 2013 r. zaczyna obowiązywać część zmian w ustawie o VAT wprowadzonych ustawą z 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2013 r., poz. 35; dalej: ustawa zmieniająca). W założeniach ustawodawcy większość zmian ma służyć uproszczeniu zasad rozliczania podatku. Jednak na pewno nie wszystkie wprowadzone zmiany są oczekiwane przez
Przedsiębiorcy, w celu zapoznania klientów z oferowanymi przez siebie produktami, dość często decydują się na nieodpłatne przekazanie próbek produktów. Ich przekazanie ma umożliwić potencjalnym nabywcom zapoznanie się z cechami i właściwościami oferowanych produktów, aby następnie skłonić do zakupu większej ilości promowanych towarów.
Otrzymaliśmy od naszego kontrahenta nieodpłatnie towar z jednego z krajów UE. Nie są to próbki. Czy w związku z tym mamy obowiązek rozliczyć VAT z tytułu WNT?
Już ponad półtora roku obowiązuje zmieniona definicja próbek, tj. kategorii towarów, których nieodpłatne przekazanie nie podlega opodatkowaniu VAT. Mają bowiem na celu promocję asortymentu podatnika, a nie zaspokojenie prywatnych potrzeb odbiorcy. Warto dokonać podsumowania, jak w praktyce funkcjonują nowe regulacje. Nadal problemy sprawia kwestia identyfikowalności próbek, tj. rzekomego obowiązku