Czy nabyta odzież robocza dla pracowników jest kosztem podatkowym w momencie wydania czy w momencie zakupu
Od zakupionych towarów i usług podatnik odlicza VAT. Jednak nie od wszystkich. Po pierwsze, liczy się cel dokonanych zakupów. Czy każdy zakup możemy uznać za firmowy? Na pewno nie. Ostatni okres epidemii COVID-19 pokazuje, jak trudno wyznaczyć granicę między celem firmowym a osobistym podatnika lub jego pracowników. Po drugie, zakup musi być prawidłowo udokumentowany przez sprzedawcę, który jest podatnikiem
Pracodawca chce wprowadzić dla pracowników biurowych obowiązek noszenia w pracy strojów według określonych wytycznych, w szczególności w zakresie rodzaju, stylu, kolorystyki, długości itp. W stosunku do tej grupy pracowników pracodawca nie ma obowiązku zapewnienia odzieży roboczej. Czy i w jakiej formie pracodawca może nałożyć na pracowników taki obowiązek? Jakimi środkami dyscyplinującymi w tym zakresie
Regulamin pracy powinni sporządzić pracodawcy zatrudniający co najmniej 20 pracowników. Tworząc go pracodawca jest jednak ograniczony postanowieniami powszechnie obowiązujących przepisów (ustaw, rozporządzeń), z którymi nie może być on sprzeczny i mniej od nich korzystny. Opracowując regulamin pracy pracodawcy popełniają często błędy, których konsekwencje mogą być dla nich dotkliwe.
Kodeks pracy nakłada na pracodawcę obowiązek dostarczenia pracownikom nieodpłatnie odzieży i obuwia roboczego, jeżeli jest to konieczne ze względu na warunki wykonywania pracy. Wypełnianie tego obowiązku podlega kontroli Państwowej Inspekcji Pracy.
Proszę o odpowiedź w sprawie zakupu odzieży przez osoby prowadzące działalność gospodarczą. Zaznaczam, że chodzi o lekarza i o zakup ubrania lekarskiego lub fartucha w sklepie medycznym, a nie o zakup garnituru. Czy można taki wydatek zaliczyć do kosztów? - Beata S. z Nowego Sącza
Kiedy wydatki pracodawcy na ubranie pracowników stanowią koszty uzyskania przychodów?