Czy można odliczyć VAT, jeśli sprzedawca nie zaakceptował noty korygującej
Częstym błędem na fakturze w naszej firmie jest pomyłka w numerze NIP nabywcy lub jego nazwie czy adresie, który najczęściej jest korygowany notą przez zainteresowanego. Jak to będzie wyglądało, gdy przejdziemy na fakturowanie w KSeF?
Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe dotyczące:
W dniu 21 stycznia br. odbył się telefoniczny dyżur zorganizowany przez redakcje „Doradcy Podatnika” i „Gazety Prawnej” z zakresu podatku od towarów i usług, a zwłaszcza nowych przepisów wprowadzonych od 2003 r. Przedstawiamy drugą część relacji z dyżuru.
Likwidacja od 1 stycznia 2000 r. rachunków uproszczonych do dokumentowania transakcji przez podatników VAT w pewien sposób ujednoliciła system dokumentowania sprzedaży. Jednocześnie zarówno w orzecznictwie, jak i doktrynie zarysowała się wyraźna tendencja do ograniczania nadmiernego formalizmu i kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku prostych błędów formalnych w fakturach
Jeżeli nabywcą wskazanym w fakturze dokumentującej zakup środka trwałego była jako współwłaściciel spółka cywilna, jednak dalej wymieniony był tylko jeden z jej wspólników oraz inna osoba fizyczna nie będącą wspólnikiem tej spółki, to czy faktura ta stanowi podstawę dla odliczeń VAT dla spółki, jeśli błędne zapisy w fakturze dotyczące nabywcy zostały skorygowane notą korygującą wystawioną przez sprzedawcę
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w warunkach gospodarki rynkowej jest procesem nieustannych zmian, których celem jest co najmniej stabilna pozycja na rynku oraz dodatni rachunek ekonomiczny. Wraz z rozwojem firmy zmiany te mogą objąć również formę prawną prowadzonej działalności gospodarczej. W związku ze wzrostem skali przedsiębiorstwa działalność prowadzona początkowo np. w formie jednoosobowej firmy
Nikogo nie trzeba przekonywać, że faktura jest dokumentem o dużym znaczeniu - zarówno dla sprzedawcy, jak i dla nabywcy towarów czy usług. Faktura powinna zatem zawierać wszystkie wymagane przepisami elementy. Nierzadko dochodzi jednak do błędów, pomyłek, przy czym nieprawidłowości mogą mieć różną skalę. Wystawca faktury może również popełnić błędy, które nie wpływają na rozliczenie VAT. Są to tzw.
W okresie do grudnia 2011 r. jedynie urząd gminy był zarejestrowanym podatnikiem i składał miesięczne deklaracje VAT-7 do urzędu skarbowego. Od rozliczenia za styczeń 2012 r. to gmina składa miesięczne deklaracje VAT-7. Przed rejestracją gminy na potrzeby VAT faktury sprzedażowe były wystawiane z danymi urzędu, natomiast faktury zakupowe - częściowo z danymi gminy. Taka sytuacja miała również miejsce
Prowadzenie ewidencji na potrzeby VAT to jeden z podstawowych obowiązków podatników tego podatku. Ustawa o VAT przewiduje dwa rodzaje ewidencji: ewidencję sprzedaży oraz tzw. pełną ewidencję VAT, w której rejestrowana jest sprzedaż, zakupy oraz kwoty podatku należnego i naliczonego. Niezależnie od obowiązku prowadzenia jednej z tych ewidencji, część podatników VAT musi ewidencjonować sprzedaż także