Faktura wysłana poza KSeF nie zawsze da prawo do kosztów
Jeżeli kupujący dostanie fakturę bez swojego NIP i poza Krajowym Systemem e-Faktur, to na tej podstawie nie odliczy kosztów uzyskania przychodów
Jeżeli kupujący dostanie fakturę bez swojego NIP i poza Krajowym Systemem e-Faktur, to na tej podstawie nie odliczy kosztów uzyskania przychodów
Firma wynajmuje lokal od osoby fizycznej dla pracowników. Osoba fizyczna nie ma obowiązku wystawiania refaktury. Czy firma może zaksięgować w koszty media?
Nasza firma działa w specjalnej strefie ekonomicznej. Ze względu na brak wolnej powierzchni podpisaliśmy umowę na wynajem hali magazynowej poza strefą. Umowa została podpisana w marcu bieżącego roku. Hala wymaga znacznych nakładów inwestycyjnych związanych z jej dostosowaniem do naszej produkcji. W związku z tym pojawia się pytanie, czy koszty najmu powinny być uwzględnione jako inwestycja w obcym
Jeden z klientów mojego biura rachunkowego dostarczył mi pod koniec kwietnia 2023 r. fakturę za najem, która została wystawiona 2 marca 2023 r. Czy mogę ją zaewidencjonować w kosztach w kwietniu i nie cofać się do marca? W przypadku rocznej numeracji księgi kłopotliwym będzie zaksięgowanie tej faktury w marcu.
Czy wydatki ponoszone w związku ze śmiercią pracownika (czy też byłego pracownika) dotyczące zakupu m.in. wieńców pogrzebowych, nekrologów umieszczanych w prasie, kondolencji można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów?
Zamiast kupować samochody firmowe, często łatwiej i taniej jest je wypożyczyć. Ekonomia współdzielenia (sharing economy) sprawdza się w Polsce, ale brakuje jasności w przepisach. W związku z tym pojawiają się problemy dotyczące m.in. ustalania wysokości firmowych kosztów.
Podejmując decyzję o założeniu działalności gospodarczej, warto zastanowić się nad miejscem, w którym będzie znajdowała się siedziba firmy. Koszt wynajmu lub zakup lokalu przeznaczonego wyłącznie na potrzeby prowadzonej działalności często jest wydatkiem, na który nie mogą pozwolić sobie mali przedsiębiorcy. Sprawdźmy zatem, czy prowadzenie działalności we własnym mieszkaniu jest możliwe?
W okresie świąt większość przedsiębiorców organizuje spotkania okolicznościowe, a także wręcza upominki swoim pracownikom i kontrahentom. Wiąże się to oczywiście z konkretnymi wydatkami po stronie firmy. Które z poniesionych wydatków można uwzględnić w kosztach uzyskania przychodów? Co z podatkiem VAT?
Jakie wydatki można ujmować w kosztach uzyskania przychodów? Takie pytanie zadają sobie przedsiębiorcy rozpoczynający prowadzenie własnej działalności gospodarczej, którzy często nie są pewni do czego mają prawo zgodnie z przepisami prawa podatkowego.
Prowadzę w Polsce firmę produkcyjno-montażową, która zatrudnia 36 osób. Podpisałem umowę z kontrahentem zagranicznym na wykonywanie prac w Niemczech i Austrii. Do realizacji tego kontraktu wysłanych zostanie 20 pracowników. W trakcie roku kalendarzowego pracownicy będą wykonywali pracę w następujący sposób: 2 miesiące będą wykonywać pracę w Niemczech, następnie 2 miesiące w Austrii, a przez 2 kolejne
W czerwcu 2013 r. wystawiłam fakturę sprzedaży z błędnym numerem. Błąd ten skorygowałam fakturą korygującą z sierpnia 2013 r. Jak taką fakturę korygującą ująć w pkpir?
Od 1 lutego 2014 r. Poczta Polska podwyższyła opłatę za traktowanie przesyłki listowej jako poleconej. Obecnie opłata ta wynosi 2,90 zł (poprzednio 2,20 zł). Ta drobna zmiana ma wpływ na sytuację prawną podatników, płatników składek i przedsiębiorców. Opłata ta stanowi bowiem podstawę do wyliczenia kwoty odsetek za zwłokę, których podatnik i płatnik składek nie muszą naliczać i odprowadzać do urzędu
Czy wspólnota mieszkaniowa, obciążając inną wspólnotę mieszkaniową za dostawę wody i odprowadzanie ścieków oraz energię elektryczną według podliczników, ma do czynienia z refakturą kosztów, czy raczej zwrotem kosztów? Za pomocą jakich dokumentów należy sporządzić obciążenie za wymienione koszty? Wspólnota nie jest czynnym podatnikiem VAT i nie wystawia faktur VAT. Czy wystąpi tu obowiązek podatkowy
Przy załadunku towaru we Włoszech kierowca zapłacił 38 euro za jego przechowanie. Otrzymał na to rachunek na kwotę 38 euro brutto, w tym VAT 0%. Teraz klient (polski przedsiębiorca) poprosił o doliczenie tego kosztu do faktury za transport. Jak powinienem to zrobić? Czy na fakturze powinienem napisać 38 euro jako kwotę netto + VAT? Jeżeli tak, to według jakiej stawki naliczyć VAT?