Jak udokumentować darowiznę samochodu, gdy nabywca płaci tylko VAT od darowizny
Czy zawsze muszę udokumentować świadczenie usług lub przekazanie towarów na potrzeby reprezentacji i reklamy fakturą wewnętrzną? Jakie są zasady wystawiania takiej faktury?
Kupiliśmy usługę od kontrahenta zagranicznego, która została wykonana w Polsce. Zgodnie z umową płatność ma nastąpić w dwóch równych ratach. Pierwsza rata została zapłacona 15 dni po wykonaniu usługi, a druga będzie po kolejnych 45 dniach. Kiedy powstał obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług? Jak powinniśmy rozliczyć VAT od tych usług?
Czy w związku z przekazaniem towarów na rzecz reklamy i reprezentacji, które korzystają ze zwolnienia określonego w art. 7 ust. 3 ustawy o VAT, należy wystawić fakturę wewnętrzną?
Czy tylko faktura może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego? Kiedy można odliczyć podatek naliczony z faktur szczególnych (m.in. faktur za media i faktur VAT-MP)? Jak rozliczyć faktury VAT-MP Korekta?
Ułatwienia w rozliczeniu kasowym małego podatnika, ulgi na złe długi, sankcje za odliczanie VAT z niezapłaconych faktur - to najważniejsze zmiany dla podatników VAT, które wprowadza uchwalona 16 listopada br. ustawa o redukcji niektórych obciążeń administracyjnych w gospodarce. Zmiany będą obowiązywać od 1 stycznia 2013 r.
W jaki sposób należy prawidłowo rozliczyć koszty reprezentacji i reklamy w zakresie VAT?
Jesteśmy spółką z o.o. wykonującą w ramach NZOZ usługi medyczne. W celach medycznych sprowadzamy z Niemiec lek recepturowy (wytwarzany przez niemiecką aptekę na podstawie recepty ogólnej wystawionej przez jednego z naszych lekarzy), który podajemy naszym pacjentom w formie kroplówki jako lek oczyszczający naczynia krwionośne. Zakup tego leku traktujemy jako wewnątrzwspólnotowe nabycie towaru. W 2009
W naszej firmie import usług nadal dokumentujemy fakturami wewnętrznymi. Czy w trakcie kontroli organy podatkowe mogą zakwestionować takie postępowanie? Czy może lepiej wystawiać zwykłe faktury?
Podczas targów handlowych przekazaliśmy nieodpłatnie sporą partię produktów promocyjnych. Ponieważ przekazania te podlegały opodatkowaniu VAT, udokumentowaliśmy je fakturami wewnętrznymi. Po zakończeniu i rozliczeniu targów okazało się jednak, że w fakturach wewnętrznych wykazaliśmy większą ilość towarów, niż faktycznie wydaliśmy klientom, wskutek czego zawyżyliśmy podatek. Jak w takiej sytuacji należy