Jak dokonać korekty, gdy fakturę otrzymał podmiot, który nie był zleceniodawcą
Organy podatkowe wskazują, że zasadniczo korekta treści pierwotnie wystawionej faktury VAT powinno nastąpić przez wystawienie przez sprzedawcę faktury korygującej. Czasem jednak wystawiona faktura nie została wprowadzona do "obrotu prawnego" co oznacza, że wystawca nadal posiada 2 egzemplarze faktury i nie wysłał nikomu (np. kontrahentowi) żadnego jej egzemplarza. W takiej sytuacji nie ma podstaw do
W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się przypadki, gdy podatnik wystawi fakturę dokumentującą czynności, które ostatecznie nie dochodzą do skutku. Najbardziej praktyczną drogą wycofania się z takiej sytuacji będzie anulowanie błędnie sporządzonego dokumentu. Anulowanie faktury nie zostało wprawdzie usankcjonowane w przepisach VAT, ale przy spełnieniu odpowiednich warunków jest ono jednak
Anulowanie faktury VAT może mieć miejsce wyłącznie w przypadku gdy faktura nie została wprowadzona do obrotu prawnego. Wystawca faktury, by móc ją anulować, powinien posiadać zarówno kopię, jak i oryginał dokumentu. Co jeszcze warto wiedzieć o anulowaniu faktury VAT?
W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca pomyłkowo wystawi fakturę na rzecz niewłaściwego nabywcy. Tryb postępowania z tak sporządzoną fakturą zależy przede wszystkim od ustalenia, czy została wprowadzona do obrotu prawnego. Wprowadzenie faktury do obrotu prawnego wymaga bowiem wystawienia odpowiedniej faktury korygującej. Sposób wystawienia korekty będzie z kolei
Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Spółka wystawiła fakturę z kolejnym numerem, która została następnie wysłana do kontrahenta pocztą. Nie doszło jednak do realizacji umowy sprzedaży, ponieważ kontrahent odmówił odebrania towaru, a fakturę odesłał do spółki. Czy faktura ta może zostać anulowana, czy też musimy wykazać obrót należny z tego tytułu?
Problem Rozliczamy sklep internetowy. W styczniu wystawiliśmy fakturę za towar (przesyłka pobraniowa) i rozliczyliśmy ją w deklaracji. Paczka wraz z fakturą nie dotarła do klienta. Na początku kwietnia dostaliśmy pismo z poczty o uwzględnieniu naszej reklamacji. Paczka rzeczywiście zaginęła. Z pisma wynika, że dostaniemy zwrot 80% wartości netto. Nabywca zrezygnował z zamówienia. Jak skorygować to
Przestępstwa w postaci kradzieży i oszustwa dokonane na szkodę przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą niestety się zdarzają. Poszkodowany przedsiębiorca, który poniósł w ten sposób stratę, jest zainteresowany tym, aby od utraconego składnika majątku nie płacić jeszcze podatków i za pomocą przepisów podatkowych choć częściowo zrekompensować sobie szkodę. Wiele zależy od tego, czy dokładając
Pracownik spółki przypadkowo wypisał kilka faktur dokumentujących tę samą transakcję. Ze względu na to, że były one wypisane błędnie, nie zostały przekazane kontrahentowi, który otrzymał wyłącznie jedną fakturę poprawnie dokumentującą wykonaną czynność. Jednocześnie przez nieuwagę faktury te nie zostały zniszczone - leżały w szufladzie pracownika, który je wystawił. W trakcie kontroli podatkowej urzędnicy
Jednym z obowiązków podatników VAT jest, co do zasady, wystawianie faktur. Realizacja tego obowiązku stwarza podatnikom wiele problemów, gdyż przepisy VAT rozróżniają wiele rodzajów faktur oraz różne terminy ich wystawiania. Wątpliwości budzi również wymagana przepisami treść faktur. Znajomość zasad prawidłowego wystawiania faktur jest niezmiernie ważna dla sprzedawców, gdyż wadliwe ich wystawianie