Miasta zbroją się w elektryki
Część z nich podważa sens zwiększania udziału pojazdów elektrycznych we flocie. Samorządy wskazują na koszty ich eksploatacji, ograniczony zasięg i wciąż kulejącą infrastrukturę do ładowania
Część z nich podważa sens zwiększania udziału pojazdów elektrycznych we flocie. Samorządy wskazują na koszty ich eksploatacji, ograniczony zasięg i wciąż kulejącą infrastrukturę do ładowania
Po polskich drogach jeździ coraz więcej pojazdów z napędem elektrycznym. Czas na rozwój infrastruktury ładowania, zmiany legislacyjne i odpowiednią politykę gospodarczą, aby Polska wykorzystała swój ogromny potencjał i szanse tkwiące w elektromobilności
Zdaniem resortu infrastruktury nie chodzi tylko o gminy przekraczające 50 tys. mieszkańców. Przy niektórych zamówieniach powyżej progów unjnych przepisy te obowiązują także mniejsze JST. To ważne dla wykonawców z takich branż, jak: przewóz osób, wywóz odpadów czy transport i dostarczanie poczty lub paczek
Chciałabym prosić o wyjaśnienie wątpliwości, jakie nasuwają się mi po przeczytaniu artykułu „VAT od usług transportowych” zamieszczonego w dodatku „Podatki i Rachunkowość” nr 7 („PP” nr 31/2003). Chodzi mi o opodatkowanie stawką 22 proc. odcinka krajowego w przypadku wykonywania usług transportu międzynarodowego przez przewoźnika nieposiadającego licencji. Czy osoba prowadząca działalność gospodarczą
Czy uprawnionym przewoźnikiem w rozumieniu przepisów o transporcie drogowym, do których odwołują się przepisy o VAT określające, co jest eksportem usług, jest tylko i wyłącznie osoba posiadająca decyzję o udzieleniu koncesji na wykonywanie międzynarodowego transportu drogowego, czy też są to także osoby, które takiej koncesji posiadać nie muszą, a jednocześnie mogą wykonywać usługi transportu międzynarodowego