Jak przygotować się do zmian w PIT od 1 lipca 2022 r.
Przedstawiamy pakiet rozwiązań rządu dla firm nazywany „tarczą antykryzysową”, wdrażanych ustawą z 31 marca 2020 r. W raporcie znalazły się również informacje o innych szczególnych rozwiązaniach prawnych, które mają zastosowanie w sytuacjach nadzwyczajnych, a więc także w czasach epidemii. Omówione zostały takie zagadnienia, jak: praca zdalna, prawo do urlopów, wynagrodzenie za przestój, odmowa wykonywania
Sejm uchwalił pakiet, który ma przeciwdziałać gospodarczym skutkom pandemii koronawirusa. 30 marca 2020 r. zajmie się nim Senat.
Tarcza antykryzysowa to kompleksowy pakiet działań rządu przeciwdziałających negatywnym skutkom pandemii. Zaproponowane przez resort finansów zapisy z zakresu finansów publicznych dotyczą głównie kwestii budżetowych i obszaru działalności instytucji finansowych.
Podatnik, który poniósł stratę w towarze handlowym, powinien koszt jego zakupu wyksięgować z kolumny 10 pkpir „Zakup towarów handlowych i materiałów wg cen zakupu” i wpisać w kolumnie 13 pkpir „Pozostałe wydatki”. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Zasadniczym celem oraz motywacją do prowadzenia działalności gospodarczej przez firmę jest zysk dla właścicieli. Prowadzenie działalności nieodłącznie związane jest z koniecznością podejmowania przez jednostkę ryzyka i działań, których efekt finansowy w momencie rozpoczynania danej operacji gospodarczej nie jest do końca pewny i nie może być precyzyjnie obliczony. Występowanie elementu ryzyka powoduje
Jakie są zasady rozliczania straty z działalności gospodarczej, z najmu oraz z tytułu odpłatnego zbycia papierów wartościowych? Czy można rozliczyć stratę przy wspólnym opodatkowaniu małżonków?
Ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych obowiązuje 12 lat. Od początku obowiązywania jest jednak nieustannie zmieniana (niekiedy kilkanaście razy w roku). W tym stanie rzeczy nie może dziwić, że obecne brzmienie tej ustawy różni się zdecydowanie od pierwotnego tekstu. Ponadstukrotne zmiany spowodowały ponadto, że jest ona coraz bardziej zagmatwana i coraz mniej czytelna dla przeciętnego podatnika
Nasza firma posiada należności od przedsiębiorstwa, w którym wprowadzany jest program naprawczy, o czym zostaliśmy powiadomieni stosownym pismem. Jednocześnie została do nas skierowana propozycja umorzenia części należnych nam kwot. Jej przyjęcie warunkuje spłatę reszty zadłużenia tego przedsiębiorstwa na początku przyszłego roku. Według propozycji tej firmy wraz z przekazaniem nam reszty należności
Czy mamy możliwość odliczania poniesionej straty przy rozliczaniu zaliczek na podatek dochodowy w roku następnym, czy też powinniśmy czekać do momentu złożenia zeznania rocznego? Jeśli jest możliwe odliczenie straty w ciągu roku, to w jakiej wysokości można tego dokonywać?
Jakie są zasady obniżenia dochodu z tytułu strat? Czy następca prawny podatnika może odliczyć straty powstałe u poprzednika prawnego? Czy strata poniesiona przez spółkę przed utworzeniem podatkowej grupy kapitałowej może być pokryta z dochodu spółki po utracie przez grupę statusu podatnika?
Kiedy strata jest kosztem uzyskania przychodu? Jak udokumentować i zaksięgować poniesioną stratę?
Zrezygnowałam z prowadzenia działalności gospodarczej, ale mam nierozliczoną stratę. Czy mogę stratę osiągniętą z działalności gospodarczej odliczyć od dochodu osiągniętego z pracy?
Jakie deklaracje składają podatnicy CIT? Co się zmieniło od 1 stycznia 2003 r.? Na jakich formularzach składać zeznanie za 2002 r.?