Czy można wystawić notę korygującą do faktury niezawierającej danych odbiorcy
W praktyce działalności gospodarczej zdarzają się sytuacje, gdy sprzedawca pomyłkowo wystawi fakturę na rzecz niewłaściwego nabywcy. Tryb postępowania z tak sporządzoną fakturą zależy przede wszystkim od ustalenia, czy została wprowadzona do obrotu prawnego. Wprowadzenie faktury do obrotu prawnego wymaga bowiem wystawienia odpowiedniej faktury korygującej. Sposób wystawienia korekty będzie z kolei
Organy podatkowe potwierdzają praktykę polegającą na anulowaniu wystawionych faktur, które nie zostały wprowadzone do obrotu. Warunkiem anulowania faktury jest fakt, że faktura dokumentuje czynność niedokonaną, a u sprzedawcy znajduje się zarówno oryginał, jak i kopia faktury. Oto fragment stanowiska Dyrektora IS w Poznaniu w tej sprawie.
Prowadzę działalność handlowo-usługową, dużo podróżuję po Polsce. Podczas podróży służbowych zazwyczaj nie dokonuję zakupu towarów handlowych, ale sporadycznie takie sytuacje się zdarzają. Ostatnio kupiłem towar i w związku z tym otrzymałem fakturę. Dopiero w firmie zorientowałem się, że na fakturze wpisana jest błędna data sprzedaży. Zamiast 20 października 2011 r. na fakturze widnieje data 20 października
Likwidacja od 1 stycznia 2000 r. rachunków uproszczonych do dokumentowania transakcji przez podatników VAT w pewien sposób ujednoliciła system dokumentowania sprzedaży. Jednocześnie zarówno w orzecznictwie, jak i doktrynie zarysowała się wyraźna tendencja do ograniczania nadmiernego formalizmu i kwestionowania prawa do odliczenia podatku naliczonego w przypadku prostych błędów formalnych w fakturach
Czy tylko faktura może stanowić podstawę do odliczenia podatku naliczonego? Kiedy można odliczyć podatek naliczony z faktur szczególnych (m.in. faktur za media i faktur VAT-MP)? Jak rozliczyć faktury VAT-MP Korekta?
Podjąłem decyzję o zakończeniu prowadzenia działalności gospodarczej jako osoba fizyczna. Sprzedałem wszystkie zapasy surowców (żyto, pszenica) oraz wyroby gotowe (mąka pszenna, żytnia oraz otręby pszenne i żytnie), tj. na dzień likwidacji wszystkie zapasy były stanami zerowymi. Z drobnego sprzętu poza środkami trwałymi pozostała kasa fiskalna, której nikt nie kupi, gdyż wymiana dysku w kasie jest
Prowadzenie ewidencji na potrzeby VAT to jeden z podstawowych obowiązków podatników tego podatku. Ustawa o VAT przewiduje dwa rodzaje ewidencji: ewidencję sprzedaży oraz tzw. pełną ewidencję VAT, w której rejestrowana jest sprzedaż, zakupy oraz kwoty podatku należnego i naliczonego. Niezależnie od obowiązku prowadzenia jednej z tych ewidencji, część podatników VAT musi ewidencjonować sprzedaż także