Koszty pracownicze a ulga na ekspansję. Fiskus raz wygrywa, raz przegrywa
W ramach ulgi na ekspansję można odliczyć wynagrodzenia pracowników, w tym np. osób prowadzących stronę internetową pracodawcy – potwierdził WSA w Poznaniu
W ramach ulgi na ekspansję można odliczyć wynagrodzenia pracowników, w tym np. osób prowadzących stronę internetową pracodawcy – potwierdził WSA w Poznaniu
Poświąteczny wtorek, 2 kwietnia, to ostatni dzień na złożenie zeznania CIT-8 lub CIT-8AB. Firmy nadal jednak nie znają odpowiedzi na wiele pytań dotyczących podatkowych ulg, takich jak badawczo-rozwojowa, na ekspansję, na robotyzację, IP Box
Najnowsza interpretacja dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej to cios dla branży przetwórczej. Zdaniem fiskusa, skoro przedsiębiorcy tylko przetwarzają owoce i warzywa, ale ich nie uprawiają, to nie mogą korzystać z ulgi na ekspansję
Jesteśmy spółką akcyjną produkującą żywność. W 2022 r. zdecydowaliśmy się na reklamę swoich produktów w telewizji publicznej. Nasz produkt był pokazywany w spotach reklamowych oraz w telewizji śniadaniowej. Czy w związku z tak szeroko zakrojoną kampanią reklamową, daje ona podstawę do skorzystania z ulgi na ekspansję?
Warunek nowej preferencji jest spełniony, jeżeli przychody wzrosną choćby w jednym z dwóch następujących po sobie lat podatkowych - potwierdza w rozmowie z DGP Jarosław Szatański, dyrektor departamentu podatków dochodowych w Ministerstwie Finansów
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej twierdzi, że warunek wzrostu przychodów w dwuletnim okresie musi być spełniony w obydwu latach. Co innego wynika z odpowiedzi Ministerstwa Finansów na interpelację poselską
Precedensowa interpretacja dyrektora KIS potwierdza w szerokim zakresie prawo do dwukrotnego odliczenia niektórych wydatków - nawet do 1 mln zł rocznie. Warunkiem jest zwiększenie przychodów ze sprzedaży w ciągu dwóch lat, ale teoretycznie może to być wzrost zaledwie o 1 zł rocznie
Trudno dociec, jaką logiką kierowało się Ministerstwo Finansów, określając, które wydatki są objęte podatkową preferencją na podbój nowych rynków zbytu, a które nie są - twierdzą eksperci