Porada
Czy koszty promocji w portalu internetowym są objęte ulgą na ekspansję
PROBLEM
Spółka zamierza wprowadzić na rynek swój nowy produkt, który wytworzyła we własnym zakresie. W związku z tym będziemy ponosić koszty związane z prowadzeniem działań reklamowych zmierzających do wypromowania oraz zwiększenia zainteresowania tym produktem. Działania reklamowe będą prowadzone głównie za pośrednictwem sieci Internet. Spółka zamierza skorzystać z systemu reklamowego (firmy technologicznej) pozwalającego na wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwarki i na stronach współpracujących. System umożliwia tworzenie i precyzyjne kierowanie reklam graficznych i tekstowych, które będą pojawiały się w serwisach. Ponadto sprzedaż nowego produktu będzie odbywała się również za pośrednictwem portalu firmy technologicznej. Będzie się to wiązało z koniecznością poniesienia przez spółkę jednorazowej opłaty i prowizji od sprzedaży. Z kolei prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem serwisu będzie wiązało się z obowiązkiem poniesienia opłaty za samo wystawienie produktu oraz prowizji od wartości sprzedaży wystawionych produktów. Koszty uzyskania przychodów poniesione na działania reklamowe nie zostaną podatnikowi zwrócone w jakiejkolwiek formie lub nie zostaną odliczone od podstawy opodatkowania podatkiem dochodowym. Czy wydatki na działania reklamowe prowadzone za pośrednictwem sieci Internet, w szczególności opłaty za korzystanie z serwisu i portalu, stanowią koszty uzyskania przychodów poniesione w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów w rozumieniu art. 18eb updop?
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right