Jak rozliczyć przychód ze sprzedaży środka trwałego po likwidacji działalności rozliczanej według pkpir
Podatnik może zaliczyć do kosztów wydatki poniesione na wyposażenie, którego zakup został dofinansowany ze środków Funduszu Pracy na rozpoczęcie działalności gospodarczej. Nie może natomiast zaliczać do kosztów odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych, których zakup został dofinansowany ze środków tego funduszu. Potwierdził to Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment
Coraz popularniejszym sposobem przemieszczania się staje się jazda na hulajnodze. Jak się okazuje korzystają z nich nie tylko osoby prywatne, ale również przedsiębiorcy. Ci ostatni nabywają hulajnogi nie tylko dla siebie, ale także dla swoich pracowników. W raporcie przedstawiamy jak rozliczać zakup hulajnóg na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej wraz z ewidencją w pkpir i księgach rachunkowych
Rozpoczęłam działalność gospodarczą polegającą na prowadzeniu restauracji. Podpisałam umowę najmu, na podstawie której dokonuję adaptacji wynajmowanych pomieszczeń. Wydatki poniesione przeze mnie na ten cel przekroczą kwotę 20 000 zł. Jak prawidłowo ująć te wydatki w pkpir?
Zakupiłam 10 sztuk siłowników hydraulicznych. Każdy jest taki sam i koszt jednego wyniósł 300 zł netto. Zostaną zamontowane w maszynie, która stanowi mój środek trwały. Faktura zakupu opiewa na kwotę 3000 zł netto. Jak powinnam ją zaksięgować? Prowadzę pkpir metodą kasową. Czy powinnam ten zakup rozliczyć przez odpisy amortyzacyjne, czy może bezpośrednio zaliczyć do kosztów?
Przedsiębiorcy w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej dość często wykorzystują grunty stanowiące własność jednostek samorządu terytorialnego (lub Skarbu Państwa). Grunty te mogą być bowiem oddawane w użytkowanie wieczyste, w wyniku czego oddający w użytkowanie nadal pozostaje właścicielem gruntu, natomiast użytkownik nabywa prawa zbliżone do praw właściciela.
Podatnicy prowadzący pkpir mają obowiązek dokonywania zapisów w księdze w języku polskim i w walucie polskiej, na podstawie prawidłowych i rzetelnych dowodów księgowych. Podstawą zapisów w pkpir są dowody księgowe, którymi są: 1) faktury VAT, w szczególności faktury VAT marża, faktury VAT RR, faktury VAT MP, dokumenty celne, rachunki oraz faktury korygujące i noty korygujące, lub 2) inne dowody, stwierdzające
Prowadzę pozarolniczą działalność gospodarczą na własny rachunek. Jestem podatnikiem VAT. Rozliczam się w podatkowej księdze przychodów i rozchodów. Od 1 kwietnia br. zatrudniłem dwóch pracowników skierowanych przez powiatowy urząd pracy. Na podstawie umowy w sprawie refundacji kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowisk pracy, po przedłożeniu przeze mnie faktur zakupu środków trwałych, urząd pracy