Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Artykuł aktualny na dzień 09-11-2024
TEMATY:
Artykuł aktualny na dzień 09-11-2024
TEMATY:
Data publikacji: 2024-10-01

Jak rozliczyć u pracownika niedopłatę składek społecznych i nadpłatę składki zdrowotnej

Zdarza się, że w czasie postępowania kontrolnego ZUS wykrywa błędnie rozliczone przez płatnika składki z tytułu zatrudnienia, np. stosunku pracy. Nieprawidłowości powstają z różnych przyczyn, m.in. na skutek zaniżenia lub zawyżenia podstawy wymiaru składek, w wyniku czego pojawia się niedopłata i/lub nadpłata składek na koncie poszczególnych ubezpieczeń. W każdym takim przypadku płatnik jest obowiązany skorygować dokumenty rozliczeniowe za dany okres – raporty, zbiorczą deklarację oraz odpowiednio rozliczyć różnice w składkach.

Jedna z nieprawidłowości wynika ze stosowania tzw. limitu 30-krotności, czyli rocznego ograniczenia podstawy wymiaru składki emerytalnej i rentowej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00