Wyrok SN z dnia 28 czerwca 2000 r. sygn. IV CKN 70/00
Skoro zamawiającym, w rozumieniu ustawy z dnia 10 czerwca 1994 r. o zamówieniach publicznych /Dz.U. 2002 nr 72 poz. 664 ze zm./, była Gmina, to jej też służył przymiot strony w postępowaniu prowadzonym przez Prezesa Zamówień Publicznych o zatwierdzenie trybu zamówienia z wolnej ręki. Skierowanie decyzji do burmistrza powoduje, że jest ona dotknięta wadą określoną w art. 156 par. 1 pkt 4 Kpa, skutkującą
Ponieważ żaden przepis Prawa zamówień publicznych nie wskazuje, w jakim terminie ma nastąpić odrzucenie oferty, zarzut zaniechania dokonania takiej czynności może być skutecznie podniesiony dopiero po dokonaniu wyboru najkorzystniejszej oferty. Do chwili wyboru oferty przez zamawiającego nie można zatem przypisywać mu zaniechania obowiązku wykluczenia lub odrzucenia oferty. Nie występuje więc jeszcze
W świetle art. 83 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może dopuścić możliwość złożenia ofert wariantowej, jeżeli cena nie jest jedynym kryterium wyboru. Przepis ten ma charakter bezwzględnie obowiązujący i w ocenie Zespołu Arbitrów jego celem jest nałożenie na Zamawiającego obowiązku wprowadzenia również innych kryteriów, oprócz ceny, które umożliwią ocenę konkretnych rozwiązań natury
Przyjęcie, iż zamawiającemu powinno wystarczyć zapewnienie pisemne wykonawcy o posiadaniu wiedzy i dysponowaniu potencjałem technicznym nie ma żadnego przekonywającego uzasadnienia. Zamawiający jest zobowiązany zachować szczególną dbałość o wybór kontrahenta w drodze zamówienia publicznego, stąd wymagania mu stawiane powinny określać poziom, który gwarantuje prawidłowe wykonanie zawartej w następstwie
Zespół Arbitrów uznał, iż Odwołujący miał świadomość, iż Zamawiający może przekazać, zgodnie z art. 27 ustawy Prawo zamówień publicznych, zawiadomienia, informacje faksem. Zatem do jego obowiązków należało zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania faksu. Z dokumentów przedłożonych przez Zamawiającego wynika, iż Odwołujący nie zabezpieczył prawidłowego funkcjonowania faksu. W tej sytuacji Zespół Arbitrów
Przepisy ustawy - prawo zamówień publicznych nie zawierają definicji roku obrotowego i skoro taki okres rozliczeniowy został określony w specyfikacji należy się posiłkowa definicją określona w ustawie o rachunkowości. Zgodnie z treścią art. 3 ust. 1 pkt 9 ustawy o rachunkowości rok obrotowy jest rokiem kalendarzowym lub innym okresem trwającym 12 kolejnych pełnych miesięcy kalendarzowych.
Zespół Arbitrów, po analizie oryginalnej dokumentacji przetargowej i wysłuchaniu stron na rozprawie, stwierdził, że odwołanie zasługuje na uwzględnienie. Zespół Arbitrów stwierdził, iż z treści art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych wynika szereg przesłanek unieważnienia, które muszą wystąpić łącznie. Przede wszystkim musi wystąpić zmiana okoliczności faktycznej powodująca, że prowadzenie
Gdyby nawet uznać, iż sposób dokonania wyceny jest nieprecyzyjny, to w żadnej mierze nie można uznać tej sytuacji jako sprzeczności treści oferty z treścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Brak oznaczenia w ewidencji działalności gospodarczej lub rejestrze przedmiotu działalności, którego dotyczy zamówienie publiczne, nie stoi na przeszkodzie wzięciu udziału w przetargu i udzieleniu zamówienia. Oznaczenie przedmiotu działalności zgodne z przedmiotem zamówienia nie jest ustawowym warunkiem uczestnictwa w przetargu ani prowadzenia działalności gospodarczej w danej dziedzinie, a ma jedynie
Nie zachowanie formy pisemnej o której mowa w art. 9 ust. 1 ustawy nie powoduje nieważności czynności prawnej, gdyż ustawa takiego skutku nie przewiduje. Forma ta zastrzegana jest jedynie dla celów dowodowych.