Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 22 stycznia 2003 r., sygn. I SA/Gd 2272/02

      Art. 109 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ określa formę uchwalenia budżetu jednostki samorządu terytorialnego oraz jakie przychody i wydatki mają być w nim ujęte. Ujęcie zatem w ust. 2 tego przepisu wydatków i przychodów samej jednostki, jak również wydatków i przychodów zakładów budżetowych, gospodarstw pomocniczych jednostek budżetowych i

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 października 2002 r., sygn. I SA/Gd 1245/02

      Z art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /Dz.U. nr 155 poz. 1014 ze zm./ nie można wyprowadzać wniosku, że raz utworzona w budżecie rezerwa /ogólna lub celowa/ nie może być w ciągu roku zmieniona. Należy podkreślić, że z ust. 1 tego artykułu wynika swoboda w tworzeniu rezerw, które mogą, ale nie muszą być wprowadzone do uchwały budżetowej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 sierpnia 2002 r., sygn. I SA/Gd 348/02

      Stosowanie ulg podatkowych należy do kompetencji przewodniczącego zarządu jednostki samorządu terytorialnego, tym samym Rada Miasta i Gminy M. rażąco naruszyła przepis art. 17 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach 1999-2002 /Dz.U. nr 150 poz. 983 ze zm./, wprowadzając w drodze uchwały ulgi podatkowe.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 grudnia 1997 r., sygn. I SA/Gd 995/96

      Naruszenie prawa, choćby nieistotne, ma miejsce tylko wówczas, kiedy reguły prawa są jasne i nie zezwalają na dwojaką - równie usprawiedliwioną - ich interpretację.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 1 marca 1994 r., sygn. SA/Gd 1253/93

      Ocena działalności finansowej gminy, wyrażona przez radę gminy w uchwale w sprawie udzielenia absolutorium zarządowi musi łącznie dotyczyć wszystkich elementów o jakich mowa w art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./ i art. 55 ust. 5 ustawy z dnia 5 stycznia 1991 r. - Prawo budżetowe /t.j. Dz.U. 1993 nr 72 poz. 344 ze zm./. Warunkiem

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 17 lutego 1994 r., sygn. SA/Gd 1697/93

      1. Nieudzielenie absolutorium zarządowi gminy może być wyłącznie następstwem negatywnej oceny działalności finansowej /budżetowej/ i poprzedzać je musi uchwała o nieprzyjęciu sprawozdania finansowego /w całości lub w znacznej części/ za dany rok. 2. Absolutorium dotyczy jedynie wykonania budżetu, nie odnosi się do całokształtu działalności zarządu. Na budżetowo-prawny charakter absolutorium - w odniesieniu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1758/93

      Zastosowanie przez radę miejską w uchwale rozdziałów 9142 i 9143 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów /Dz.U. nr 39 poz. 169 ze zm./ dla dotacji celowej przekazanej przez wojewodę i odnoszących się do dochodów i wydatków ze sfery zadań zleconych jest właściwe. Zastosowanie w tej

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00