USTAWA z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym
Jakie elementy formalne powinna zawierać opinia biegłego rewidenta? Kiedy biegły rewident wydaje opinię pozytywną, a kiedy negatywną? Kiedy biegły rewident odstąpi od wydania opinii? Jednostki, których sprawozdanie finansowe podlega obowiązkowi badania przez biegłego rewidenta lub które z innego powodu poddają swoje sprawozdanie finansowe badaniu, powinny wiedzieć, od czego zależy jakość opinii wydanej
Jednostki, których sprawozdanie finansowe za 2013 r. podlega obowiązkowi badania przez biegłego rewidenta, powinny już rozpocząć proces jego wyboru.
Rada UE zaakceptowała znowelizowane przepisy wspólnotowe dotyczące rewizji finansowej, przyjęte 3 kwietnia br. w głosowaniu przez Parlament Europejski.
Wchodząca w życie 10 sierpnia 2014 r. ustawa o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych (tzw. druga transza deregulacji) dereguluje lub całkowicie dereglamentuje 9 zawodów rynku finansowego oraz 82 zawody techniczne pozostające w gestii Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. W grupie zawodów rynku finansowego znajdują się osoby usługowo prowadzące księgi rachunkowe, biegli
Zbliża się okres przygotowywania się jednostek do zamknięcia ksiąg rachunkowych i współpracy z biegłym rewidentem, który będzie badał sprawozdanie finansowe, sporządzone na podstawie danych ze wstępnie zamkniętych ksiąg rachunkowych. Przed wydaniem opinii biegły rewident będzie zwracał uwagę na kontrolę wewnętrzną w jednostce. Mniejsze jednostki stosują uproszczone procedury kontroli wewnętrznej, większe
Każda jednostka sporządzająca sprawozdanie finansowe może je poddać badaniu przez biegłego rewidenta. Niektóre podmioty są do tego zobligowane z mocy ustawy o rachunkowości. Niepoddanie badaniu sprawozdania finansowego przez biegłego rewidenta podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności. Kiedy więc należy dokonać wyboru biegłego rewidenta? W jakim trybie trzeba to uczynić? Jakie elementy powinna
Rząd podczas posiedzenia w dniu 21 marca 2017 r. zaakceptował poprawkę do projektu ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym. Poprawka polega m.in. na rozszerzeniu czarnej listy usług zakazanych (określonej w rozporządzeniu UE) o inne usługi niebędące czynnościami rewizji finansowej w oparciu o opcję przewidzianą dla kraju członkowskiego.
Sejm przyjął w czwartek (11 maja) większość poprawek Senatu do ustawy o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz nadzorze publicznym - m.in. złagodził regulacje zakazujące biegłym rewidentom świadczenia dla swoich klientów usług wykraczających poza rewizję finansową.
Po kilkuletnim okresie prac Sejm przyjął ustawę o biegłych rewidentach, firmach audytorskich oraz o nadzorze publicznym. Najistotniejszymi zmianami z punktu widzenia przedsiębiorców jest wprowadzenie okresu rotacji firm badających sprawozdania jednostek zainteresowania publicznego (JZP) oraz ustalenie ograniczeń w świadczeniu usług przez biegłych dla tych jednostek.
Zmiana w ustawie o biegłych rewidentach