Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 15 października 2015 r., sygn. II CSK 836/14

      Skarb Państwa nie jest zobowiązany do zwrotu marszałkowi województwa poniesionych przez niego kosztów zapewnienia klientom niewypłacalnego organizatora turystyki powrotu do kraju na podstawie art. 49 ust. 6 ustawy z dnia 13 listopada 2008 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w razie niewystarczającej sumy gwarancyjnej, wynikającej z umowy gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, przewidzianej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 27 sierpnia 2015 r., sygn. III CNP 19/14

      1. Orzeczeniem niezgodnym z prawem jest orzeczenie niewątpliwie sprzeczne z zasadniczymi i niepodlegającymi różnej wykładni przepisami, z ogólnie przyjętymi standardami rozstrzygnięć albo wydane w wyniku szczególnie rażąco błędnej wykładni lub niewłaściwego zastosowania prawa. 2. W sytuacji objętej hipotezą art. 37 ust. 4 u.g.n. w razie braku określenia zasad dotyczących wydzierżawiania lub najmu nieruchomości

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 6 sierpnia 2015 r., sygn. III PK 125/14

      Kierownik gminnej jednostki organizacyjnej zwolniony z pracy z powodu długotrwałej choroby może zgłosić żądanie ponownego zatrudnienia do wójta, burmistrza albo prezydenta miasta.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 21 lipca 2015 r., sygn. III PK 148/14

      Pierwszoplanowym kryterium zaliczenia spółki kapitałowej do samorządowej osoby prawnej jest udział kapitałowy jednostki samorządu terytorialnego. Założenie to koresponduje w pełni z funkcją przepisów o charakterze antykorupcyjnym. W tej sytuacji zasadnicze znaczenie dla ich interpretacji zawsze powinien mieć udział mienia samorządowego spółki, a nie jej przedmiot działalności.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 25 czerwca 2015 r., sygn. III CSK 384/14

      Wskazany w art. 11 ust. 1 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym podstawowy katalog zadań powiatu może być rozszerzony w przepisach ustaw szczegółowych (art. 4 ust. 3 ustawy) i zespół tych przepisów może tworzyć jednak właściwą podstawę do określenia także kompetencji starosty jako organu jednostki samorządu terytorialnego.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 16 kwietnia 2015 r., sygn. I PK 217/14

      W razie reorganizacji jednostki, pracownika samorządowego zatrudnionego na stanowisku urzędniczym można przenieść na inne stanowisko odpowiadające jego kwalifikacjom także wówczas, gdy ze względu na członkostwo w zarządzie zakładowej organizacji związkowej podlega ochronie szczególnej trwałości stosunku pracy (art. 23 ustawy o pracownikach samorządowych w związku z art. 5 ust. 5 pkt 3 i art. 10 ust

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 5 marca 2015 r., sygn. V CSK 304/14

      Zadania i kompetencje powiatowego inspektora nadzoru budowlanego nie stanowią zadań powiatu, lecz zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane samodzielnie i we własnym imieniu przez ten organ. Starosta jako organ administracji samorządowej nie uzyskuje w tym zakresie jakiejkolwiek kompetencji do wydawania indywidualnych decyzji administracyjnych, a stworzony przez niego aparat pomocniczy stanowi

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 25 lutego 2015 r., sygn. II PK 101/14

      Ogólna klauzula zawarta w art. 69 pkt 1 k.p. o wyłączeniu trybu postępowania przy rozwiązywaniu umów o pracę z pracownikami powołanymi nie ma zastosowania do pracowników zatrudnionych na podstawie powołania, będących jednocześnie radnymi. Treść art. 25 ust. 2 ustawy o samorządzie terytorialnym jednoznacznie obejmuje ochroną w nim przewidzianą wszystkich pracowników, w tym i tych, którzy stali się pracownikami

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 20 lutego 2015 r., sygn. V CSK 295/14

      1. Art. 49 ust. 6 u.d.j.s.t. stanowi samodzielną podstawę roszczenia jednostki samorządu terytorialnego o świadczenie z tytułu poniesionych przez tę jednostkę kosztów wykonania zadania zleconego z zakresu administracji rządowej nie pokrytych przez dotację celową, jeżeli przekazana dotacja celowa nie zapewnia pełnego i terminowego wykonania zleconych zadań, bez potrzeby odwołania się do art. 417 k.c

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 20 lutego 2015 r., sygn. V CSK 330/14

      Wyręczenie gminy w wykonywaniu przez nią obowiązków zapewnienia określonych robót wynikającego z ustawy (np. z art. 7 ust. 1 pkt 14 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym) może być kwalifikowane jako prowadzenie bez zlecenia sprawy tej gminy w rozumieniu art. 752 i nast. k.c.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 23 stycznia 2015 r., sygn. V CSK 189/14

      Jeżeli radny nie powiadomi o wyroku sądu karnego rady, w której zasiada, to narusza prawo cywilne. Z tego tytułu może być zobowiązany do zwrotu nienależnie pobranych diet.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 20 stycznia 2015 r., sygn. I PK 149/14

      1. Przepis art. 23 ust. 1 ustawy o pracownikach samorządowych stanowi samodzielną instytucję prawa urzędniczego, umożliwiającą pracodawcy samorządowemu przeniesienie urzędnika na inne stanowisko w drodze jednostronnej czynności, niewymagającej zastosowania wypowiedzenia warunków pracy i płacy z art. 42 k.p. 2. Przepis art. 23 ustawy o pracownikach samorządowych należy postrzegać jako przepis ochronny

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00