Wyrok SN z dnia 7 grudnia 2000 r. sygn. I PKN 136/00
Istnieje - pomimo sformalizowanego charakteru postępowania wieczystoksięgowego - możliwość wpisania Skarbu Państwa jako nabywcy nieruchomości z mocy prawa, mimo braku decyzji administracyjnej, stwierdzającej przejście własności. Przepis art. 46 ust. 1 u.k.w.h. nie powinien zatem stanowić przeszkody do uwzględnienia, złożonego w niniejszej sprawie, wniosku o wpis prawa nabytego z mocy ustawy, skoro
Przywrócenie do pracy w urzędzie gminy pracownika będącego radnym nie jest sprzeczne z określonym w art. 24b ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (jednolity tekst: Dz.U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) zakazem wykonywania pracy w urzędzie gminy przez jej radnego.
Uchwała rady gminy o ustaleniu granic gruntów przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne, co do której nastąpiło stwierdzenie jej niezgodności z prawem przez Naczelny Sąd Administracyjny stosownie do art. 94 ust. 2 w zw. z art. 101 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym, nie stanowi przeszkody do założenia ksiąg wieczystych dla nieruchomości powstałych w wyniku przeprowadzonego scalenia
Uchwała rady gminy o ustaleniu granic gruntów przeznaczonych pod skoncentrowane budownictwo jednorodzinne, co do której nastąpiło stwierdzenie jej niezgodności z prawem przez Naczelny Sąd Administracyjny stosownie do art. 94 ust. 2 w zw. z art. 101 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym, nie stanowi przeszkody do założenia ksiąg wieczystych dla nieruchomości powstałych w wyniku przeprowadzonego scalenia
Przejście pracownika do nowego pracodawcy na podstawie przepisów ustawy z dnia 13 października 1998 r. Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną (Dz.U. Nr 133, poz. 872 ze zm. - art. 52-54, art. 56, art. 57) nie powoduje zmiany rodzaju pracy.
1. Wyłączenie prawa do jednorazowej odprawy z art. 75 KP pracownika samorządowego zatrudnionego na podstawie wyboru dotyczy tylko takiej sytuacji, w której przysługuje mu trzymiesięczna odprawa na podstawie art. 14a ust. 1 ustawy z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. Nr 21, poz. 124 ze zm.). 2. Prezydent miasta (wójt, burmistrz) jest pracownikiem urzędu miasta (gminy), z którym
Przepis art. 4201 § 1 KC w związku z art. 300 KP nie może stanowić podstawy prawnej roszczenia mianowanego pracownika samorządowego o zasądzenie różnicy pomiędzy wynagrodzeniem faktycznie otrzymywanym, a należnym według przepisów prawa pracy.
Po spełnieniu przez kontrahenta gminy świadczeń z umowy wzajemnej powoływanie się tej jednostki samorządu terytorialnego na brak kontrasygnaty skarbnika jako przyczyny odmowy zapłaty jest bezskuteczne.
Za zobowiązanie z tytułu świadczenia przewidzianego w ustawie z dnia 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej (Dz.U. Nr 160, poz. 1080 ze zm.), przysługujące za 1998 r. przepracowany w zlikwidowanym Urzędzie Wojewódzkim, należne pracownikowi, który z dniem 1 stycznia 1999 r. stał się pracownikiem starostwa powiatowego, odpowiadają solidarnie to