Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 10 stycznia 1994 r., sygn. SA/Wr 1124/93

      1. Budżety gmin są rocznymi planami finansowymi. Do opracowania budżetu gminy na 1992 r. należało stosować przepisy ustawy z dnia 19 października o zmianie ustawy o dochodach gmin i zasadach ich subwencjonowania w 1991 r. oraz o zmianie ustawy o samorządzie terytorialnym, a także o zmianie niektórych innych ustaw /Dz.U. nr 110 poz. 475/. W budżecie gminy na 1992 r., a tym bardziej w budżecie gminy

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 12 stycznia 1994 r., sygn. III SA 524/93

      1. Uprawnienia nadzorcze wojewody mogą dotyczyć tylko działalności komunalnej sejmiku z wyłączeniem jednakże spraw budżetowych, które należą do kompetencji właściwej Regionalnej Izby Obrachunkowej /art. 99 ust. 1 i art. 86 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./. 2. Granice nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej wyznaczają art. 11 i art. 12 ustawy z dnia

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2394/93

      Reorganizacja oznacza zorganizowanie na nowo czegoś lub zmianę istniejącej organizacji. Zakończone są więc działania, które przygotowywały tę reorganizację. Natomiast przygotowywany "stan reorganizacji" oznacza, że są dopiero prowadzone prace, ciągle jeszcze nie zakończone nad efektywniejszą strukturą organizacyjną /art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. SA/Kr 2467/93

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. SA/Kr 2468/93

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. SA/Po 1873-1874/93

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2051/93

      Inspektorzy kontroli skarbowej są mianowanymi urzędnikami państwowymi w rozumieniu art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 18 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2389/93

      Zwolnienie pracownika mianowanego na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ może nastąpić po przygotowaniu "reorganizacji połączonej ze zmniejszeniem stanu zatrudnienia" a więc jest oczywistym, że tego procesu nie można odwrócić i twierdzić, że reorganizacja może być po prostu dokonana przez likwidację stanowisk

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1758/93

      Zastosowanie przez radę miejską w uchwale rozdziałów 9142 i 9143 zgodnie z rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 18 kwietnia 1991 r. w sprawie klasyfikacji dochodów i wydatków budżetowych oraz innych przychodów i rozchodów /Dz.U. nr 39 poz. 169 ze zm./ dla dotacji celowej przekazanej przez wojewodę i odnoszących się do dochodów i wydatków ze sfery zadań zleconych jest właściwe. Zastosowanie w tej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1263/93

      Żaden z przepisów ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31 ze zm./ nie nakłada na radę gminy obowiązku corocznego podwyższania stawek podatkowych, stosownie do wskaźnika wzrostu cen detalicznych towarów i usług konsumpcyjnych, o których mowa w art. 20 cytowanej ustawy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2368/93

      Z brzmienia art. 13 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./, wynika, że dla rozwiązania stosunku pracy na podstawie ust. 1 pkt 2 tego artykułu konieczne jest łączne spełnienie - przed wydaniem decyzji - następujących warunków: a/ likwidacja urzędu lub jego reorganizacja połączona ze zmniejszeniem stanu zatrudnienia /por. art. 13 ust. 1 pkt

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2371/93

      1. Przez reorganizację urzędu z art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./, należy rozumieć zmianę organizacji urzędu dokonaną w identycznym trybie jak przy ustalaniu jego struktury. 2. Postawienie ministerstwa w stan reorganizacji i podjęcie przygotowań do zmiany jego struktury, niezakończonych przed wypowiedzeniem stosunku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2444/92

      Kompetencja do orzekania w ramach przepisu art. 2 ust. 1 lit. "e" dekretu z dnia 6 września 1944 r. o przeprowadzeniu reformy rolnej /Dz.U. nr 4 poz. 17/ nie została przekazana organom samorządu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2348/93

      1. Przez reorganizację urzędu, o której mowa w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./, należy rozumieć zmianę organizacji urzędu, dokonaną w identycznym trybie jak przy ustalaniu jego struktury. 2. W zależności od zakresu i charakteru reorganizacji urzędu muszą być dokonane zmiany statutu lub regulaminu przez ich nowelizację

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2397/93

      1. Przesłanką zwolnienia mianowanego urzędnika państwowego na podstawie art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214./ jest "reorganizacja połączona ze zmniejszeniem stanu zatrudnienia". Chodzi o reorganizację urzędu a nie tylko nową organizację pracy w ramach nie zmienionej struktury organizacyjnej. Nie zdefiniowane pojęcie reorganizacji

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 24 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2381/93

      Niekwestionowany jest pogląd zarówno w orzecznictwie sądowym jak i doktrynie, iż pewne uciążliwości pracy pracowników mianowanych rekompensowane są zwiększoną ochroną trwałości ich stosunków pracy. Ma to znaczenie przy dokonywaniu wykładni przepisów stanowiących podstawę do rozwiązywania stosunków pracy z pracownikami mianowanymi. Zmierzać ona powinna do takiego rozumienia by np. wypowiedzenie stosunku

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 25 stycznia 1994 r., sygn. SA/Kr 2526/93

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 969/93

      Regulowanie przedmiotu i zasad organizacji działalności gospodarczej niekomunalnych podmiotów na terenie gminy nie mieści się w granicach kompetencji rady gminy, ustanowionych w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym. W praworządnym państwie sprawy związane z produkcją i obrotem pieczywa mieszczą się w ramach określonej działalności gospodarczej. Nie istnieje więc żadna luka w prawie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 26 stycznia 1994 r., sygn. SA/Gd 1659/93

      1. W obowiązującym stanie prawnym, gromadzenie środków pieniężnych, udzielanie kredytów i pożyczek pieniężnych należy do podstawowej działalności banków /art. 4 ustawy z dnia 31 stycznia 1989 r. - Prawo bankowe - Dz.U. 1992 nr 72 poz. 359 ze zm./, a tym samym nie może być normowane w inny sposób. 2. Rada gminy nie jest uprawniona na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. "h" ustawy z dnia 8 marca 1990

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 stycznia 1994 r., sygn. II SA 2393/93

      Przewidziany w art. 13 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych /Dz.U. nr 31 poz. 214 ze zm./ warunek ustalenia, że przeniesienie danego pracownika /za jego zgodą/ do innego urzędu nie jest możliwe, można uznać za spełnione tylko wówczas, gdy był zindywidualizowany w stosunku do konkretnego pracownika. A zatem organ - przed wydaniem decyzji w przedmiocie rozwiązania

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 31 stycznia 1994 r., sygn. SA/Kr 132/94

      Wystąpienie pokontrolne /art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych - Dz.U. nr 85 poz. 428 ze zm./ powodujące obowiązek kontrolowanej jednostki zawiadomienia izby o wykonaniu wniosków lub o przyczynach ich niewykonania, nie stanowi rozstrzygnięcia nadzorczego izby, podlegającego zaskarżeniu do sądu administracyjnego, gdyż nie rozstrzyga o nieważności konkretnej

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 31 stycznia 1994 r., sygn. II SA 75/94

      Po upływie roku od podjęcia uchwały organu gminy, doręczonej wojewodzie w ciągu 7 dni przez wójta lub burmistrza, nie jest dopuszczalne wstrzymanie jej wykonania przez sąd administracyjny na podstawie art. 93 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Postanowienie NSA z dnia 31 stycznia 1994 r., sygn. I SA 75/94

      Po upływie roku od podjęcia uchwały organu gminy, doręczonej wojewodzie w ciągu 7 dni przez wójta lub burmistrza, nie jest dopuszczalne wstrzymanie jej wykonania przez sąd administracyjny na podstawie art. 93 ust. 2 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie terytorialnym /Dz.U. nr 16 poz. 95 ze zm./.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 2 lutego 1994 r., sygn. III SA 489/93

      1. Upoważnienie zawarte w art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz.U. nr 9 poz. 31/ nie dopuszcza upoważnienia rady gminy do globalnego zwolnienia mieszkańców gminy do powszechnego obowiązku podatkowego. 2. Obowiązek podatkowy określają ustawy a nie plebiscyty.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00