DYREKTYWA 95/46/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 24 października 1995 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w zakresie przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych
1. Błędnym jest twierdzenie, iż imię i nazwisko oraz stanowiska pracownika państwowego /z wyjątkiem służb specjalnych/ lub samorządowego podlega ochronie danych osobowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. nr 133 poz. 883/. 2. Z art. 62 ust. 2 Konstytucji RP wynika obowiązek udostępniania danych już istniejących /dokumenty/. Natomiast żaden przepis
Z mocy art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. nr 133 poz. 883/, Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych uprawniony jest tylko do ochrony danych osobowych wymienionych w tej ustawie, a nie należących do właściwości innych organów, przeto skarga na bezczynność Generalnego Inspektora, w sprawach nie należących do jego właściwości, podlega odrzuceniu na
Zbieranie przez kontrolerów danych osobowych osób korzystających ze środków komunikacji miejskiej było uzasadnione ich obowiązkami realizowanymi dla dobra publicznego.
Stan faktyczny sprawy ustalony został na podstawie niekwestionowanych dowodów.
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych jest jedynym organem uprawnionym do nakazania udostępnienia danych osobowych.
Decyzję w sprawie udostępnienia danych osobowych, objętych prawną ochroną, podejmuje Generalny Inspektor Danych Osobowych, a nie administrator /posiadacz/ tych danych.
Zgodnie z art. 23 ust. 1 pkt 2 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. nr 133 poz. 883/ zarówno Policja, jak i organy UOP mają prawo i obowiązek zbierania danych osobowych, realizując swe obowiązki w ramach określonych w art. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji /Dz.U. nr 30 poz. 179 ze zm./ i art. 1 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Urzędzie Ochrony Państwa
1. Dane osobowe korzystają z ochrony przewidzianej ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. Nr 133, poz. 883 ze zm.) już wówczas, jeżeli tylko mogą znaleźć się w zbiorze danych osobowych, bez względu na to, czy się w nim ostatecznie znalazły, a ustawa w odniesieniu do różnych etapów i rodzajów przetwarzania danych, określa jeszcze dodatkowe uprawnienia osób, których dane
Ośrodek pomocy społecznej przyznający świadczenia warunkowane stanem zdrowia wnioskodawcy ma prawo zbierać /przetwarzać/ informacje dotyczące jego zdrowia.
Brak jest podstaw do podważenia decyzji Generalnego Inspektora Danych Osobowych nakazującej Spółdzielni Mieszkaniowej usunięcie z akt członkowskich danych osobowych opartych na nieistniejących uchwałach.
Wykorzystywanie nieświadomości większości potencjalnych abonentów, co do konsekwencji podpisywanej części umowy zawierającej m.in. „zgodę” na przetwarzanie ich danych w sposób sprzeczny z ich interesem stanowi naruszenie zasad współżycia społecznego.
Żaden z przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. nr 133 poz. 883/ nie upoważnia administratora danych do wydawania decyzji lub postanowień załatwiających co do istoty wniosek o udostępnienie danych osobowych. Art. 30 tej ustawy upoważnia administratora danych osobowych do odmowy udostępnienia danych osobowych. Dla czynności tej nie jest przewidziana forma decyzji
Niewykonanie przez GIODO obowiązku zawiadomienia o przestępstwie w trybie art. 19 ustawy mimo stwierdzenia, iż określone działania lub zaniechania administratora danych wyczerpują, znamiona przestępstw określonych w ustawie, można rozważać co najwyżej w kategoriach bezczynności tego organu.
Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych nie wziął pod uwagę dopuszczalności przetwarzania danych osobowych, gdy zezwalają na nie przepisy prawa /art. 23 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych - Dz.U. nr 133 poz. 883 ze zm./. Art. 69 ust. 2 i art. 70 ustawy z dnia 21 lipca 2000 r. - Prawo telekomunikacyjne /Dz.U. 2000 nr 73 poz. 852 ze zm./ określają jakie dane
1. Zakres danych osobowych, przetwarzanych w związku z koniecznością wywiązania się z umowy /art. 23 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych - Dz.U. nr 133 poz. 883 ze zm./, powinien być zróżnicowany w zależności od charakteru i znaczenia umowy; w wypadku umów o istotnym znaczeniu gospodarczym lub społecznym bezpieczeństwo obrotu prawnego wymaga dokładnej identyfikacji
Środki przewidziane w art. 14 pkt 1-4 w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych /Dz.U. nr 133 poz. 883 ze zm./ mogą być, zgodnie z art. 15, kierowane jedynie do administratora danych i jedynie administrator jest zobowiązany umożliwić ich wykonanie. Przez pojęcie administratora /art. 7 pkt 4 ustawy/ rozumie się organ, jednostkę organizacyjną, podmiot lub osobę, o której mowa w