Zasady rachunkowości w stowarzyszeniach nieprowadzących działalności gospodarczej
Nowelizacja ustawy o rachunkowości obowiązująca od 1 stycznia 2002 r. wprowadziła nieznane do tej pory w polskim prawie bilansowym rozwiązania dotyczące długotrwałych usług. Zawarte w art. 34a-34d ustawy rozwiązania bazują na zapisach Międzynarodowego Standardu Rachunkowości nr 11 „Umowy o budowę”. Celem tych uregulowań było rzetelne przedstawienie sytuacji majątkowej i finansowej jednostki poprzez
Przepis art. 28 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości /Dz.U. nr 121 poz. 591 ze zm. - na podstawie zmiany wprowadzonej przez art. 1 ust. 21 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o zmianie ustawy o rachunkowości - Dz.U. 2000 nr 113 poz. 1186 - art. 28 ust. 1 pkt 6/ nie daje przeprowadzającemu na jego podstawie wyceny wytworzonych przedmiotów wyboru w granicach pomiędzy zgodnym z
Spółka z o.o. otrzymała nieodpłatnie w styczniu 2003 r. środek trwały w postaci maszyny produkcyjnej o wartości 20 000 zł. Stawka amortyzacyjna przyjęta przez jednostkę do obliczania odpisów amortyzacyjnych wyniosła 14 proc. Jak należy ująć w ewidencji księgowej spółki środek trwały otrzymany nieodpłatnie?
W jaki sposób ująć w księgach rachunkowych dotację na zakup środka trwałego?
W poprzednim numerze omówiliśmy ewidencję rozrachunków z bankiem. Banki oferują jednak bardzo różne produkty, a jednym z najpopularniejszych są kredyty.
Jeżeli zdecydujemy się na założenie w jednostce sieci komputerowej, kupimy odpowiednie składniki i zainstalujemy je - musimy jeszcze wszystko zaewidencjonować. Poniżej przedstawiamy sposób ewidencji składników sieci w księgach rachunkowych jednostki.
Jaki jest moment rozpoznania przychodów oraz kosztów podatkowych z tytułu świadczonej usługi w sytuacji, gdy na poczet jej wykonania wpłacone zostały przedpłaty?
Jak zbadać źródła finansowania majątku?
Kiedy odpisy aktualizujące wartość należności mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów? Czy podatnicy prowadzący KPiR mogą zaliczać takie odpisy do kosztów?
Firma nasza, zajmująca się wykonawstwem usług budowlanych, posiada w magazynie materiały zakupione przed 2-3 laty. Niektóre z nich częściowo utraciły przydatność do użycia (farby, lakiery), inne w pełni zachowały swoją wartość użytkową, niemniej ze względu na zmianę struktury otrzymywanych przez nas zleceń prawdopodobnie przez najbliższe 2-3 kwartały nie będą wykorzystane. Czy i w jaki sposób fakty