Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 20 lutego 2024 r., sygn. III OSK 1186/22

      Zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej oraz art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, organ administracji jest zobowiązany do dokładnego i niezależnego zbadania, czy informacja o charakterze gospodarczym stanowi tajemnicę przedsiębiorstwa, opierając się na kompletnym materiale dowodowym oraz szczegółowej analizie spełnienia przesłanek formalnych i materialnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 lutego 2024 r., sygn. III OSK 325/23

      Przy ocenie, czy podmiot jest podmiotem zobowiązanym do udostępnienia informacji publicznej, nie ma znaczenia, czy jego działalność bezpośrednio wiąże się z wykonaniem zadań publicznych – istotny jest fakt posiadania przez Skarb Państwa pozycji dominującej w rozumieniu przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 stycznia 2024 r., sygn. III OSK 3571/21

      Zgodnie z zasadami prawa o dostępie do informacji publicznej, każda decyzja odmawiająca udostępnienia informacji musi zawierać nie tylko oświadczenie o objęciu danego dokumentu tajemnicą przedsiębiorstwa, ale również szczegółowe uzasadnienie, dlaczego każdy z dokumentów podlega takiej ochronie. Zgodnie z art. 5 ust. 2 w związku z art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej, tajemnica przedsiębiorstwa

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 7 czerwca 2023 r., sygn. III OSK 2288/21

      Zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej i art. 11 ust. 2 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ocena, czy informacja jest tajemnicą przedsiębiorcy, nie zależy wyłącznie od jej wartości gospodarczej, lecz od aktualnych realiów rynkowych i zmian w otoczeniu prawnym.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 14 kwietnia 2023 r., sygn. III OSK 7620/21

      Prawo do informacji publicznej może być ograniczone w celu ochrony wolności i praw innych osób, w tym podmiotów gospodarczych. Tajemnicą przedsiębiorcy mogą być informacje o wartości gospodarczej, nieujawnione publicznie, do których poufności przedsiębiorca podjął niezbędne działania. Jeżeli ujawnienie tych informacji mogłoby narazić przedsiębiorcę na szkodę lub pogorszenie jego sytuacji gospodarczej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 21 października 2022 r., sygn. III OSK 5778/21

      Odmowa udostępnienia informacji publicznej na podstawie tajemnicy przedsiębiorcy zgodnie z art. 5 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej wymaga przekonującego uzasadnienia organu, uwzględniającego istnienie i wartość gospodarczą tej tajemnicy, zgodnie z art. 11 ust. 1 i 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 29 kwietnia 2016 r., sygn. I OSK 2606/14

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 3 kwietnia 2012 r., sygn. II OSK 195/12

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00