ROCZNY LIMIT GODZIN NADLICZBOWYCH A CZAS PRACY KIEROWCY
Z prawa unijnego wynika, że nie należy włączać okresów urlopu wypoczynkowego do obliczania średniego tygodniowego wymiaru czasu pracy pracownika-kierowcy obejmującego również nadgodziny.
Z prawa unijnego wynika, że nie należy włączać okresów urlopu wypoczynkowego do obliczania średniego tygodniowego wymiaru czasu pracy pracownika-kierowcy obejmującego również nadgodziny.
Zatrudniamy magazyniera, który w zakresie czynności ma m.in. wskazane prowadzenie samochodów. Przez kilka miesięcy, ze względu na zmiany organizacyjne w firmie, osoba ta w rzeczywistości wykonywała tylko czynności kierowcy. Czy powinna być traktowana jak kierowca w kontekście przepisów o czasie pracy kierowców?
Rozszerzenie zakresu stosowania dyrektywy 2002/15/WE na kierowców pracujących na własny rachunek budziło wiele kontrowersji. Trybunał rozstrzygnął wątpliwości, uznając m.in., że taka interpretacja nie ogranicza swobody przedsiębiorczości.
Kierowca samochodu osobowego otrzymał polecenie wyjazdu w podróż służbową. Miał przewieźć kilku pracowników na spotkanie handlowe. Pracodawca wskazał, że wyjazd nastąpi w poniedziałek rano o godz. 6.30. Ze względu na zapowiadane bardzo złe warunki atmosferyczne, osoby udające się w delegację zdecydowały się na wcześniejszy wyjazd - o godz. 5.00. Czy taka samowolna decyzja o zmianie godziny wyjazdu
W październiku br. zamierzamy zatrudnić kierowcę. Czy możemy w umowie o pracę określić miesięczne ryczałty za godziny nadliczbowe i nocne dla tego stanowiska, zamiast co miesiąc obliczać nadgodziny? W jaki sposób ustalić taki ryczałt?
Jestem kierownikiem ośrodka pomocy społecznej. Zatrudniamy w naszej jednostce kilku kierowców. Czy w ich przypadku w zakresie czasu pracy ma zastosowanie ustawa o pracownikach samorządowych, Kodeks pracy czy ustawa o czasie pracy kierowców? Nie wiemy bowiem, na podstawie jakich przepisów rozliczać kierowcom pracę w godzinach nadliczbowych.
Kierowca wykorzystując dobowy wypoczynek musiał przestawić pojazd. Zaparkował w dozwolonym miejscu, ale tarasował przejazd potrzebny ze względu na nagłe prace remontowe wykonywane obok parkingu. Kierowca zaparkował więc w innym miejscu. Czy przerwanie wypoczynku będzie w tym przypadku podlegać sankcjom ze strony inspekcji transportu drogowego? Przerwa w wypoczynku trwała kilka minut, jednak kierowca
Za podróż służbową kierowcy należy zapłacić jak za podróż każdego innego pracownika. W związku z tym kierowcy należą się m.in. diety i zwrot kosztów za nocleg.
Nasz kierowca przewozi materiały, których przewóz jest dopuszczalny tylko w godzinach nocnych. W związku ze zmianą przepisów o czasie pracy kierowców pracownik ten przy każdym wyjeździe jest w podróży służbowej. Czy przy kilkudniowych wyjazdach krajowych możemy mu wypłacać ryczałt za nocleg w sytuacji, gdy wypoczynek dobowy rozpoczyna zwykle dopiero nad ranem?
Pracownik służby bhp zatrudniony jest u przedsiębiorcy, który zajmuje się przewozem towarów na terenie Polski i za granicą. W związku z dużą liczbą środków transportu i zatrudnionych na stanowiskach kierowców na podstawie umów o pracę pracowników odnotowuje też wysoką liczbę wypadków komunikacyjnych. Czy ustalając okoliczności i przyczyny wypadków komunikacyjnych, należy analizować czas pracy kierowcy
Wynagrodzenie kierowcy musi zostać tak ustalone, aby w szczególności nie było uzależnione od kwestii, o których sam może zdecydować, np. liczbie przejechanych kilometrów.
3 kwietnia 2010 r. zaczęły obowiązywać znowelizowane przepisy ustawy o czasie pracy kierowców. Zmiany dotyczą m.in. podróży służbowych kierowców wykonujących przewozy drogowe.
Diety z tytułu podróży służbowej są zwolnione z podatku do wysokości przysługującej pracownikom sfery budżetowej. Diety w tej wysokości są też zwolnione ze składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne pracowników. Zwolnienie diet z podatku i ze składek dotyczy również kierowców - ale kwestia ta jest bezsporna dopiero od 3 kwietnia 2010 r., choć organy podatkowe już wcześniej zaczęły przyjmować stanowisko
Kierowca naszej firmy wykonujący przewozy samochodami ciężarowymi czasami pracuje 15 godzin na dobę. Praca powyżej 10 godzin to dla niego godziny nadliczbowe. Czy na podstawie obowiązujących przepisów można tyle pracować jednego dnia? Czy nie naruszamy w jego przypadku minimalnego odpoczynku dobowego oraz maksymalnego wymiaru czasu pracy w transporcie drogowym?
Nasz pracownik zatrudniony jako kierowca jest wynagradzany stawką miesięczną zasadniczą w wysokości 2050 zł. W marcu br. przepracował odpowiednio: ● w niedziele: 17 godzin, ● w dni wolne od pracy (soboty): 27 godzin 30 min, ● przekroczenie dobowe w pozostałe dni tygodnia wynosiło: 21 godzin 30 min (nie były to godziny nocne), ● w porze nocnej: 6 godzin. W naszej firmie jest przyjęty miesięczny okres
Od 3 kwietnia 2010 r. dla kierowców wprowadzono nową definicję podróży służbowej. W wyniku zmiany ustawy o czasie pracy kierowców podróżą służbową kierowcy jest obecnie każdy wyjazd służbowy kierowcy wykonywany poza miejscowością, w której znajduje się siedziba pracodawcy lub inne miejsce prowadzenia działalności, np. filie, przedstawicielstwa itd.
Zatrudniani przeze mnie kierowcy zaczną jeździć w trasy "w załodze" (po dwie lub więcej osób). Pracownicy ci - poza stałym wynagrodzeniem miesięcznym - otrzymują premie kwartalne uzależnione od wyników finansowych firmy oraz premie miesięczne związane z liczbą przejechanych w danym miesiącu kilometrów. W jaki sposób wyliczyć wynagrodzenie za czas spędzony w kabinie pojazdu przez kierowcę, który w danym
Kierowca powracając z trasy, niekiedy przez krótki czas (np. 30 minut) prowadzi pojazd w porze, która jest przyjęta w firmie jako pora nocna. Jest to sytuacja nieprzewidywalna przed rozpoczęciem przewozu (wynika przede wszystkim z sytuacji na drodze). W takich dniach jego czas pracy wykracza nieznacznie poza dopuszczalne maksymalnie 10 godzin, kiedy może pracować kierowca, gdy nawet niewielka część
● obowiązywanie przepisów unijnych ● rozkłady czasu pracy ● przerwy w pracy ● ewidencjonowanie czasu pracy Kierowcy ze względu na specyficzny rodzaj pracy i sposób jej wykonywania należą do tej grupy pracowników, dla której zasady ustalania czasu pracy zostały określone w odrębnej ustawie. Duże znaczenie w stosowaniu tych przepisów szczególnych mają regulacje unijne.
Problematyka czasu pracy jest jedną z najtrudniejszych dla działów kadr, a w jej obrębie najwięcej trudności przysparza prawidłowe rozliczenie czasu pracy. Rozliczając czas pracy, trzeba wziąć pod uwagę m.in. różnicę między rekompensatą pracy w nadgodzinach a rekompensatą pracy w dni wolne od pracy oraz pamiętać o specyficznych sytuacjach, kiedy mogą powstać nadgodziny, takich jak np. rozwiązanie umowy