Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 30 listopada 2023 r., sygn. II PSKP 57/22

      Przyjęcie przez funkcjonariusza propozycji zatrudnienia na podstawie stosunku pracy prowadzi do ustania administracyjnoprawnego stosunku służbowego funkcjonariusza służby celno-skarbowej, które wymaga oceny i ewentualnego rozstrzygnięcia przez właściwe organy administracji publicznej lub sądy administracyjne, a w przypadku stwierdzenia przez nie niewłaściwości - przez sąd powszechny.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 17 października 2023 r., sygn. II PSKP 88/22

      1. Funkcjonariusz Służby Celnej, który stracił swój status i podjął pracę na podstawie stosunku pracy po powołaniu Krajowej Administracji Skarbowej, ma prawo do roszczeń. 2. Przekształcenie stosunku służbowego w stosunek pracy nie jest sytuacją podobną do przekształcenia na podstawie art. 174 ust. 1 ustawy o KAS. Decyzja o przyjęciu propozycji zatrudnienia pracowniczego oznacza zakończenie stosunku

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 17 października 2023 r., sygn. II PSKP 81/22

      W przypadku przekształcenia stosunku służbowego funkcjonariusza w stosunek pracy na mocy ustawy, powinna być przyznana odprawa pieniężna, aby zachować zasadę równości wobec prawa i równego traktowania przez władze publiczne.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok SN z dnia 5 września 2023 r., sygn. II PSKP 27/23

      Zaproponowanie funkcjonariuszowi stosunku pracy na podstawie umowy o pracę, zamiast stosunku służbowego, otwiera możliwość rozpatrzenia żądania jego przywrócenia do służby, gdy naruszone zostały kardynalne zasady ustawowej procedury prowadzącej de facto do zakończenia stosunku służbowego i powstania w jego miejsce stosunku pracy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 lipca 2023 r., sygn. III OSK 566/22

      Ocena, czy istnieje 'uzasadniony przypadek' umożliwiający odstąpienie od stosowania ograniczeń dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, zgodnie z art. 7 ust. 1 i 2 ustawy o ograniczeniu prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby pełniące funkcje publiczne, wymaga od organu administracyjnego rzetelnego zbadania i uzasadnienia na podstawie konkretnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 13 czerwca 2023 r., sygn. III OSK 2915/22

      W myśl art. 492 § 4 i 5 kodeksu wyborczego, jeśli wójt podejmuje skuteczne działania zmierzające do zgodności z zakazem łączenia mandatu z wykonywaniem określonych funkcji lub działalności gospodarczej, a te działania prowadzą do osiągnięcia celu ustawowego, nawet jeśli wymagają więcej czasu niż formalnie przewidziany termin, nie powinno to skutkować wygaśnięciem mandatu.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00