ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI I NAUKI z dnia 22 grudnia 2005 r. w sprawie sposobu podziału części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w roku 2006
1. Odróżnić należy uczniów uczących się niemieckiego języka obcego od uczniów uczących się niemieckiego języka jako języka mniejszości narodowej, do której należą. 2. Wniosek, o którym mowa w par. 13 ust. 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 marca 1992 r. w sprawie organizacji kształcenia umożliwiającego podtrzymywanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej uczniów należących
1. Na mocy § 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 27 grudnia 2001 r. naliczenie kwot subwencji ogólnej oświatowej oraz korekty dokonuje się na podstawie sprawozdania Głównego Urzędu Statystycznego. Podstawą dla określania sposobu części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego na rok 2002 było "sprawozdanie o nauczaniu języka ojczystego w przedszkolach
Prowadzę księgowość w firmie zajmującej się udzielaniem kredytów. Chcielibyśmy, aby w naszej firmie można było sprzedawać klientom znaki opłaty skarbowej i blankiety wekslowe, np. w celu złożenia dodatkowego zabezpieczenia (weksel) i do pełnomocnictw (do lokat - opłata skarbowa). Słyszałam, że do takiej sprzedaży uprawniony jest tylko PKO BP SA, a ja muszę wystąpić o zgodę do urzędu gminy. Czy faktycznie
Nie można dokonać prawidłowej oceny stanowiska innego uprawnionego organu w zakresie absolutorium samorządowego bez szczegółowego odniesienia się do zasad wykonywania budżetu, które zostały unormowane w ustawie z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych /t.j. Dz.U. 2003 nr 15 poz. 148 ze zm./ , w art. 125-136 /przesłanki materialne/. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku, po rozpoznaniu
Przytoczona regulacja stanowi przykład enumeracji pozytywnej, zawiera bowiem zamknięty katalog przychodów gminnych i powiatowych funduszy, wśród których brak przepisu zezwalającego na zaplanowanie przychodów z tytułu dotacji z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, bowiem ustawa tworząca taki fundusz takiej pomocy nie przewiduje.
Przekazywanie dotacji z funduszu gminnego do budżetu gminy nie znajduje uzasadnienia
Paragraf 8530 nie powinien występować w ewidencji dochodów budżetowych jednostek samorządu terytorialnego.