Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 19 grudnia 2018 r., sygn. I FSK 1485/18

      Ocena zaistnienia przyczyn niezależnych od organu, o której mowa w art. 24 ust 6 u.k.s. nie może być kwestionowana tylko z uwagi na fakt, że przez kilka dni w sprawie nie były sporządzane żadne dokumenty. Nie wszystkie czynności dokonywane przez organ znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w aktach administracyjnych. Oceniając, czy przedłużenie postępowania nastąpiło z przyczyn niezależnych od organu

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 1858/18

      Pojęcie przyczyn "niezależnych od organu podatkowego" z art. 24 ust. 6 u.k.s. należy rozumieć jako wystąpienie obiektywnie oraz faktycznie niezależnych od organu podatkowego przeszkód procesowych, na które to organ ten nie ma wpływu, a które gdyby nie zaistniały, to organ zdążyłby z zakończeniem postępowania w terminie ustawowym. Na przykład mogą to być trudności z przeprowadzeniem czynności kontrolnych

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 11 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 1862/18

      Jeżeli wyklucza się to, iż kontrolowany przyczynił się do opóźnienia, o którym mowa w art. 24 ust. 6 u.k.s., to nie można jednocześnie traktować jego zachowań procesowych, takich, które nie wykraczają poza ramy dopuszczalnych i akceptowalnych działań przysługujących podatnikowi (kontrolowanemu), jako będących źródłem opóźnienia powstałego z przyczyn niezależnych od organu. W takim razie rozdzielenie

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 6 grudnia 2018 r., sygn. II FSK 3501/16

      1. Znamiona "bezzasadnej odmowy" z art. 262 § 1 pkt 2a O.p. nosi postępowanie strony, która bez uzasadnionej przyczyny nie realizuje wezwania organu, tj. jeżeli z okoliczności sprawy nie wynika, że jest to usprawiedliwione obiektywnymi okolicznościami. Nie chodzi zatem o to, czy w przekonaniu strony powinna ona ten obowiązek wykonać, lecz o kwestię istnienia faktycznych przeszkód w jego wykonaniu.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 4 grudnia 2018 r., sygn. I FSK 1919/18

      Zamknięty katalog postępowań służących weryfikowaniu zasadności zwrotu podatku VAT - określony w art. 87 ust. 2 zdanie drugie u.p.t.u. - wśród których od dnia 1 marca 2017 r. nie wskazano już postępowania kontrolnego prowadzonego na podstawie ustawy o kontroli skarbowej, a także przez wzgląd na brak stosownych przepisów przejściowych dotyczących tego artykułu w ustawie wprowadzającej KAS, od podanej

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1892/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki z art. 24 ust. 6 u.k.s., że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych. A zatem organy oceniając kwestię naliczania odsetek za zwłokę powinny ustalić w

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1894/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki, o której mowa w art. 24 ust. 6 ustawy o kontroli skarbowej, że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 28 listopada 2018 r., sygn. I FSK 1893/18

      Rzeczą podatnika jest wykazanie w ramach zakwestionowania przesłanki, o której mowa w art. 24 ust. 6 ustawy o kontroli skarbowej, że podejmowane przez organ czynności nie były uzasadnione i celowe, czemu zgodnie z postulatem racji dostatecznej powinna odpowiadać replika organu, z której ma wynikać, że do opóźnienia doszło z przyczyn od niego niezależnych.

    • comment
      Artykuł

      Właściwość urzędów skarbowych – duże i małe urzędy skarbowe

      W celu usprawnienia działania urzędów skarbowych funkcjonują urzędy wyspecjalizowane, zwane potocznie dużymi urzędami skarbowymi. Ich zadanie polega na obsłudze wyszczególnionej grupy podmiotów. Kiedy duży urząd skarbowy staje się właściwym dla podatnika?

    • comment
      Artykuł

      Kontrola podatkowa działalności gospodarczej

      Kontrola podatkowa jest przeprowadzana przez urzędników urzędu skarbowego i dotyczy przede wszystkim sprawdzenia prawidłowego rozliczania się z fiskusem. Istnieje też jeszcze drugi rodzaj kontroli - celno-skarbowa, przeprowadzana przez urzędy celno-skarbowe.

    • comment
      Artykuł

      Kontrola celno-skarbowa

      Poza kontrolą podatkową, w firmie może być przeprowadzona kontrola celno-skarbowa. Jest ona skierowana głównie przeciwko przestępstwom podatkowym i celnym, wyłudzaniu podatku VAT, karuzelom VAT, zorganizowanej przestępczości podatkowo-celnej.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 30 października 2018 r., sygn. I FSK 1712/16

      Czynności kontrolne dokonane na podstawie upoważnienia do kontroli podpisanego w okresie absencji dyrektora Urzędu Kontroli Skarbowej przez jego zastępcę za prawnie skuteczne. Prawo zastępcy dyrektora (jeżeli takie stanowisko przewidziane jest w regulaminie organizacyjnym urzędu) do podpisywania decyzji podejmowanych przez dyrektora (zwłaszcza w przypadku jego nieobecności) wynika z istoty zastępstwa

    • account_balance
      Interpretacja

      Interpretacja indywidualna z dnia 24.09.2018, sygn. 0111-KDIB3-3.4018.5.2018.2.MS, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4018.5.2018.2.MS

      Obowiązek złożenia wniosku o nadanie Numeru Identyfikacji Podatkowej w sytuacji prowadzenia działalności nierejestrowanej w zakresie usług kosmetycznych.

    • comment
      Artykuł
    • comment
      Artykuł

      Kontrolerzy skarbówki sprawdzą wydawanie paragonów

      Ruszyła ogólnopolska akcja Ministerstwa Finansów "Weź paragon". Od 14 stycznia do 24 lutego 2013 r. kontrolerzy skarbowi będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.

    • comment
      Artykuł

      Cyfryzacja administracji skarbowej pod kątem VAT i CIT

      Ministerstwo Finansów chce usprawnić działania administracji podatkowej. Realizowana jest obecnie cyfryzacja usług administracji podatkowej i kontroli skarbowej, skierowana głównie do podatników VAT oraz podatników CIT. Ma to umożliwić dużym przedsiębiorcom załatwianie spraw z fiskusem w sieci.

    • comment
      Artykuł

      Finał akcji "Weź paragon" - przedsiębiorcy ukarani mandatami

      Blisko 12 tysięcy czterysta mandatów na łączną kwotę prawie 3,5 miliona złotych. To efekt ogólnopolskiej, zimowej akcji "Weź Paragon". Wzmożone kontrole przedsiębiorców trwały od 14 stycznia do 24 lutego. Objęły one cały kraj, ze szczególnym uwzględnieniem miejscowości turystycznych i wypoczynkowych.

    • comment
      Artykuł

      Organy podatkowe mogą korzystać ze skargi pauliańskiej

      Według Trybunału Konstytucyjnego stosowanie skargi pauliańskiej nie jest „pułapką” na podatnika, lecz normalną i akceptowalną w orzecznictwie sądowym instytucją, z której organy podatkowe mają pełne prawo korzystać.

    • description
      Akt prawny
      obowiązujący
    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1413/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1860/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1804/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1823/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    • gavel
      Orzeczenie

      Wyrok NSA z dnia 8 czerwca 2018 r., sygn. II FSK 1858/16

      Art. 24 ust. 5 u.k.s. należy interpretować w ten sposób, że odsetek za zwłokę nie nalicza się również w sytuacji, kiedy postępowanie kontrolne zostało zakończone nie decyzją podatkową, ale wynikiem kontroli, a organ kontroli skarbowej prowadził postępowanie kontrolne przez okres dłuższy niż 6 miesięcy.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00