Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 6 grudnia 2023 r., sygn. II SA/Bd 650/23

Prawo miejscowe

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: sędzia WSA Grzegorz Saniewski Sędziowie sędzia WSA Jerzy Bortkiewicz sędzia WSA Elżbieta Piechowiak (spr.) po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 6 grudnia 2023 r. sprawy ze skargi Prokuratora Rejonowego w Nakle nad Notecią na uchwałę Rady Miejskiej w Mroczy z dnia 24 marca 2023 r. nr LVIII/490/2023 w przedmiocie program opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy oddala skargę.

Uzasadnienie

II SA/Bd 650/23

UZASADNIENIE

Prokurator Rejonowy w N. (dalej: skarżący) wniósł skargę na uchwałę nr [...] Rady Miejskiej w M. z dnia [...] marca 2023 r. w sprawie przyjęcia "Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Miasta i Gminy M. na rok 2023", zaskarżając ją w części, w zakresie § 3 ust. 3 załącznika do uchwały.

Skarżący zarzucił skarżonemu aktowi istotne naruszenie art. 11a ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1580 – dalej "u.o.z.") poprzez zaniechanie wskazania konkretnych miejsc dokarmiania kotów wolno żyjących na całym obszarze Miasta i Gminy M., wnosząc jednocześnie o stwierdzenie nieważności zaskarżonej uchwały w zakresie § 3 ust. 3 załącznika.

W uzasadnieniu skargi skarżący wskazał, że wymienione w art. 11a ust. 2 u.o.z. elementy gminnego programu mają charakter obligatoryjny, a brak jednego z nich oznacza, że podjęty akt nie wyczerpuje ustawowego upoważnienia. Dalej wskazał, że przedmiotowa uchwała stanowi podstawę realizacji określonych zadań i konieczne jest skonkretyzowanie sposobu ich realizacji. Skarżący podkreślił, że powyższe wynika m.in. ze zmienności warunków i tego, że zgodnie z art. 11a ust. 1 u.o.z. gminne programy uchwalane są corocznie i muszą być adekwatne do okoliczności w danym roku.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00