Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 24 listopada 2023 r., sygn. II SA/Po 358/23

Administracyjne postępowanie

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tomasz Świstak Sędziowie Sędzia WSA Edyta Podrazik (spr.) Asesor WSA Paweł Daniel po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 24 listopada 2023 r. sprawy ze skargi B. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia 14 kwietnia 2023 r. nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji oddala skargę

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z dnia 14 kwietnia 2023 r., nr [...], działając na podstawie art. 157 § 1 i 2 oraz art. 158 § 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 2000 ze zm.; dalej: "K.p.a."), odmówiło stwierdzenia nieważności ostatecznej decyzji Burmistrza [...] z dnia 19 maja 2020 r., nr [...].

W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że w dniu 19 maja 2020 r. Burmistrz [...] wydał decyzję nr [...], znak sprawy: [...], w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na przebudowie skrzyżowania drogi krajowej nr [...] i ulicy [...] w W. wraz z montażem instalacji świetlnej na skrzyżowaniu, na działkach o numerach ewidencyjnych [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...], [...] i [...], obręb ewid. nr [...], oraz na działkach o numerach ewidencyjnych [...], [...], obręb K., gmina W. . W dniu 5 grudnia 2022 r. do organu wpłynął wniosek B. K. o stwierdzenie nieważności tej decyzji w oparciu o art. 156 § 1 pkt 2 K.p.a.

Zdaniem organu analiza akt sprawy i treści decyzji nie daje podstaw do stwierdzenia, że była ona obarczona wadą o charakterze rażącego naruszenia prawa. Ze stanowiska skarżącej wynika, że w istocie kwestionuje ona poczynione przez Burmistrza ustalenia faktyczne w zakresie ustaleń dotyczących funkcji i zagospodarowania terenu, infrastruktury technicznej oraz ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, a nadto zarzuca Burmistrzowi naruszenie art. 107 § 4 K.p.a. poprzez brak dokonania obwieszczenia o wydaniu tej decyzji. Zdaniem Kolegium decyzja lokalizacyjna spełnia wymogi z art. 2 pkt 5, art. 53, art. 54 i art. 56 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r., poz. 293 ze zm.; dalej: "u.p.z.p."). Kolegium podziela ustalenia dotyczące warunków i szczegółowych zasad zabudowy i zagospodarowania terenu w zakresie ochrony i kształtowania ładu przestrzennego, dotyczące obsługi w zakresie komunikacji i infrastruktury technicznej, ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury, ochrony i interesów osób trzecich, warunki wynikające z przepisów odrębnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00