Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 15 czerwca 2023 r., sygn. II SA/Kr 333/23

Planowanie przestrzenne; Zagospodarowanie przestrzenne

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Magda Froncisz Sędziowie : Asesor WSA Anna Kopeć Sędzia WSA Agnieszka Nawara-Dubiel (spr.) Protokolant: sekretarz sądowy Katarzyna Cyganik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 czerwca 2023 r. sprawy ze skargi Z. w K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie z dnia 23 stycznia 2023 r. znak SKO.ZP/415/610/2022 w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy skargę oddala.

Uzasadnienie

Prezydent Miasta Krakowa - po rozpatrzeniu wniosku Z. S. - decyzją nr AU-2/6730.2/813/2022 z dnia 21 listopada 2022 r. (znak sprawy: AU-02-3.6730.2.66.2021.KZI) ustalił warunki zabudowy dla zamierzenia inwestycyjnego pn.: "Remont pomieszczeń, rozbudowa i przebudowa wewnętrznej klatki schodowej wraz z budową windy zewnętrznej w ramach dostosowania budynku dla potrzeb osób niepełnosprawnych, wraz z wewnętrznymi instalacjami (wodociągowa, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania, elektryczna, wentylacji mechanicznej) i projektowanym przyłączem do sieci ciepłowniczej w budynku kamienicy mieszkalnej wielorodzinnej z usługami zlokalizowanej na działce nr [...] obr. [...] przy ul. [...]/[...] w K.".

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Krakowie – po rozpatrzeniu odwołania Z. z siedzibą w K. - decyzją z dnia 23 stycznia 2023 r., znak: SKO.ZP/415/610/2022, utrzymało w mocy ww. decyzję.

W uzasadnieniu stwierdzono, iż organ pierwszej instancji wskazał, że spośród parametrów wskazanych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zmianie ulegnie tylko jeden (wielkość powierzchni zabudowy w stosunku do powierzchni działki albo terenu). Inwestycja powiększy bowiem aktualną zabudowę o około 18 m2, a tym samym możliwym jest zwiększenie wskaźnika zabudowy i ustalenie go w przedziale od 76% (aktualny) do 82%. Podobne wartości występują w obszarze analizowanym, np. na działce nr [...] (81%) i działce nr [...] (98%). Jako wystarczające organ drugiej instancji ocenił ustalenie udziału powierzchni biologicznie czynnej w wielkości nie mniejszej niż w stanie istniejącym, a to z uwagi na brak wymogu wyznaczenia tego parametru w obowiązujących przepisach i wysokie zurbanizowanie terenu. W ocenie Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krakowie planowane zamierzenie budowlane nie narusza istniejącego w obszarze analizowanym ładu przestrzennego i stanowi kontynuację funkcji, cech i parametrów zabudowy tam istniejącej. Na uwadze należy mieć bowiem niewielki zakres inwestycji polegający na przebudowie i rozbudowie klatki schodowej wraz z budową windy zewnętrznej od wewnętrznej strony budynku (podwórka). Tym samym nie było konieczności ustalania miejsc parkingowych lub szczegółowych rozwiązań w zakresie komunikacji. Inwestycja ma zapewniony dostęp do drogi publicznej, uzbrojenie terenu inwestycji jest wystarczające, a organ pierwszej instancji pozyskał wszystkie niezbędne uzgodnienia i opinie, które szczegółowo omówił w treści decyzji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00