Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 9 lutego 2023 r., sygn. II SA/Rz 764/22
Budowlane prawo
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Marcin Kamiński Sędziowie NSA Stanisław Śliwa /spr./ AWSA Karina Gniewek-Berezowska Protokolant specjalista Anna Mazurek–Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 7 lutego 2023 r. sprawy ze skargi J. B. na decyzję Wojewody Podkarpackiego z dnia 11 kwietnia 2022 r. nr I-III.7721.16.13.2021 w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę - skargę oddala –
Uzasadnienie
Wojewoda Podkarpacki, decyzją z 11 kwietnia 2022 r. nr I-III.7721.16.13. 2021, utrzymał w mocy decyzję Starosty [....] z dnia 6 września 2021 roku nr 809/2021 znak: ABS.6740.5.71.2021.MG2 w przedmiocie zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na rozbudowę i przebudowę, podając w podstawie prawnej art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm.), zwanej dalej "K.p.a." oraz art. 35 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2021 r. poz. 2351 ze zm.), określanej następnie jako "P.b." w zw. z art. 26 i art. 27 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 13 lutego 2020 r. o zmianie ustawy - Prawo budowlane oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2020 r. poz. 471), w dalszej części: "ustawa zmieniająca".
Decyzją z dnia 6 września 2021 r. Starosta [...] zatwierdził projekt budowlany i udzielił pozwolenia na budowę dla P. sp. z o.o. w [...] obejmującego rozbudowę i przebudowę budynku magazynowego z instalacjami wewnętrznymi: gazową, wody, kanalizacji sanitarnej, c.o., wentylacji mechanicznej i klimatyzacji oraz elektrycznymi, zewnętrzną instalacją kanalizacji deszczowej, przyłączami: gazowym, wodociągowym i kanalizacji sanitarnej oraz utwardzeniami terenu i miejscami postojowymi na działkach nr: [...], [...], [....], [...], [...], [...], [...] i [...] w K.
Organ stwierdził, że projekt został opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym techniczno - budowlanymi oraz ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy [...] [...] uchwalonego uchwałą nr [....] Rady Gminy [...] z dnia [...] grudnia 2017r. Inwestycja nie wymaga przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, bowiem nie kwalifikuje się do przedsięwzięć mogących znacząco lub potencjalnie oddziaływać na środowisko, o których mowa w § 2 i § 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 września 2019 r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (Dz. U. z 2019, poz. 1839), dalej: "rozporządzenie w sprawie przedsięwzięć (...)". Ponadto, inwestycja nie leży na terenie obszarów chronionych Natura 2000, zatem nie zachodzi konieczność przeprowadzania oceny oddziaływania na Naturę 2000. Starosta uznał, że dokumentacja sprawy jest kompletna, a projekt budowlany spełnia wymogi rozporządzenia Ministra Budownictwa, Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 25 kwietnia 2012 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego (Dz. U. z 2018 poz. 1935 ze zm.).