Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 7 grudnia 2022 r., sygn. II SA/Gd 419/22

Planowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Magdalena Dobek - Rak (spr.) Sędziowie: Asesor WSA Justyna Dudek - Sienkiewicz Asesor WSA Wojciech Wycichowski Protokolant Referent stażysta Julia Bednarek po rozpoznaniu w dniu 7 grudnia 2022 r. w Gdańsku na rozprawie sprawy ze skargi L. Spółki z o.o. Spółki komandytowej z siedzibą w J. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku z dnia 4 kwietnia 2022 r. nr SKO Gd/584/21 w przedmiocie kary pieniężnej za umieszczenie tablic reklamowych oddala skargę.

Uzasadnienie

L. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa wniosła do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku z 4 kwietnia 2020 r., utrzymującą w mocy decyzję Dyrektora Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni z 30 listopada 2020 r.

Zaskarżona decyzja została wydana w następującym stanie faktycznym

i prawnym:

Decyzją z 30 listopada 2020 r. Dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni wymierzył L. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa karę pieniężną w wysokości 61 763,06 zł za umieszczenie w dniach od 12 sierpnia 2020 r. do 30 listopada 2020 r. (tj. od dnia wszczęcia przedmiotowego postępowania do dnia wydania decyzji administracyjnej) pięciu tablic reklamowych o łącznej powierzchni służącej ekspozycji reklam wynoszącej 49,22 m2, przy ul. G. w Gdańsku, na działce nr [...] obręb [...], niezgodnie z przepisami uchwały krajobrazowej. Jednocześnie organ I instancji nałożył na spółkę obowiązek dostosowania ww. pięciu tablic reklamowych do postanowień uchwały krajobrazowej bądź ich usunięcia.

W uzasadnieniu organ I instancji wskazał, że w wyniku przeprowadzonej kontroli, na podstawie pomiarów określono, że tablice reklamowe posiadają wymiary 4,294 m x 2,286 m = 9,82 m2,4,291 m x 2,289 m = 9,82 m2,4,296 m x 2,296 m = 9,86 m2, 4,290 m x 2,289 m = 9,82 m2 oraz 4,299 m x 2,302 m = 9,90 m2. Łączna powierzchnia służąca ekspozycji reklamy wynosi zatem 49,22 m2.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00