Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 19 lipca 2022 r., sygn. II SA/Rz 365/22

Inspekcja pracy

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Piotr Godlewski /spr./ Sędziowie WSA Magdalena Józefczyk AWSA Maria Mikolik po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 19 lipca 2022 r. sprawy ze skargi B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Okręgowego Inspektora Pracy w Rzeszowie z dnia 13 stycznia 2022 r. nr RZ-OSE.5112.9.2021.3 w przedmiocie nakazu inspektora pracy I. uchyla zaskarżoną decyzję i nakaz Inspektora Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w [...] z dnia 2 grudnia 2021 r. nr 130056-53-K022-Nk01/21 - obydwie w zakresie pkt. 3 nakazu Inspektora Pracy; II. w pozostałym zakresie skargę oddala; III. zarządza zwrot kwoty 200 zł /słownie: dwieście złotych/ z kasy Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie na rzecz B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. tytułem nienależnie uiszczonego wpisu od skargi; IV. zasądza od Okręgowego Inspektora Pracy w Rzeszowie na rzecz strony skarżącej B. Sp. z o.o. z siedzibą w W. kwotę 497 zł /słownie: czterysta dziewięćdziesiąt siedem złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

II SA/RZ 365/22

U z a s a d n i e n i e

Przedmiotem skargi B sp. z o.o. z/s w W. (dalej: Spółka) jest decyzja Okręgowego Inspektora Pracy w Rzeszowie z 13 stycznia 2022 r. nr RZ-OSE.5112.9.2021.3 dotycząca wydania nakazu przez inspektora pracy.

Z akt administracyjnych sprawy i uzasadnienia zaskarżonej decyzji wynika, że 13 sierpnia 2021 r. Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Rzeszowie przeprowadził czynności kontrolne w Oddziale Spółki w [...] mające na celu ustalenie stanu faktycznego w zakresie objętym art. 21 ustawy z dnia 13 kwietnia 2007 r. o Państwowej Inspekcji Pracy (dalej: u.P.I.P.). Kontrola dotyczyła m.in. działań pracodawcy związanych z wypadkami przy pracy w zakładzie i oceną sporządzonych w ostatnich czterech latach protokołów ustalających okoliczności i przyczyny wypadków. Jak ustalił Inspektor Pracy, kontrolowany podmiot zatrudnia pracowników w ramach stosunku pracy w liczbie 789 pracowników, a 21 osobom powierza wykonywanie pracy na swoją rzecz w ramach umów cywilnoprawnych. Dodatkowo na rzecz kontrolowanego podmiotu na jego terenie świadczy pracę również 173 pracowników tymczasowych z trzech agencji zatrudnienia. Jako pracodawca podlega zatem kontroli PIP w zakresie określonym w art. 13 pkt 1 u.P.I.P. Czynności kontrolne inspektor pracy prowadził w siedzibie podmiotu kontrolowanego, w miejscu lokalizacji zaplecza administracyjnego w Rzeszowie przy ul. [...] oraz w zakładzie produkcyjnym w miejscowości G.M. Ustalenia poczynione w toku prowadzonej kontroli inspektor pracy zawarł w protokole kontroli nr 130056-53-K022-Pt/21.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00