Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 28 czerwca 2022 r., sygn. II SA/Ol 317/22

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Katarzyna Matczak Sędziowie Sędzia WSA Adam Matuszak Sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant specjalista Karolina Hrymowicz po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 czerwca 2022 r. sprawy ze skargi T. spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w P. na decyzję Warmińsko-Mazurskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia [...] nr [...] w przedmiocie rozbiórki obiektu oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia 14 października 2021 r., po ponownym rozpatrzeniu sprawy, Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w B. (dalej jako: "PINB", "organ

pierwszej instancji"), nakazał inwestorowi - T. Sp. z o.o. z siedzibą w P. (dalej jako: "skarżąca", "Spółka", "strona"), rozbiórkę zbiornika żelbetowego bezodpływowego

o pojemności V=6 m3, położonego w miejscowości [...], dz. nr [...], obr. Z., gm. P.

i uporządkowanie terenu po rozbiórce.

W uzasadnieniu decyzji opisano stan faktyczny i podano przepisy mające zastosowanie w sprawie. Wskazano, że okolicznością bezsporną jest wybudowanie przez Spółkę przedmiotowego zbiornika na części działki nr [...], wydzierżawionej od Gminy P. Z uzyskanych od Gminy informacji wynika, że Gmina nie wyraziła zgody na budowę zbiornika, a w dniu 20 marca 2020 r. wypowiedziała Spółce dalszą dzierżawę nieruchomości i zażądała zwrotu terenu.

Podniesiono, że ani w umowie z dnia 16 lipca 2012 r. o świadczenie usług rekultywacji, ani w umowie z dnia 12 września 2012 r. o dzierżawie części działki [...]

w zakresie prac nie określono budowy zbiornika. W pkt. 2 decyzji Burmistrza P.

z dnia 5 marca 2012 r. o lokalizacji inwestycji celu publicznego dla zamknięcia

i rekultywacji składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, położonego

w miejscowości [...], organ ustalił natomiast zasady zamknięcia i przeprowadzenia rekultywacji składowiska, obejmujące budowę 8 studni odgazowujących, budowę otwartych rowów opaskowych oraz budowę ziemnego szczelnego bezodpływowego zbiornika wód opadowych i roztopowych. Podobnie w decyzji Starosty B. (dalej jako: "Starosta") z dnia 21 sierpnia 2012 r., dotyczącej zgody na zamknięcie składowiska odpadów został zatwierdzony projekt rekultywacji, stanowiący załącznik do decyzji, w którym nie przewidziano budowy zbiornika na odcieki na przedmiotowej działce. Również w decyzji Starosty z dnia 12 lutego 2013 r., udzielającej Skarżącej zezwolenia na prowadzenie działalności, polegającej na przetwarzaniu odpadów poprzez odzysk, brak jest zgody na budowę zbiornika. W jedynym pozwoleniu na budowę, które uzyskała Spółka, tj. w decyzji z dnia 24 lutego 2015 r., udzielono jej pozwolenia na wybudowanie zaplecza socjalnego dla zatrudnionych pracowników, poprzez budowę kontenera socjalnego, kontenera biurowego i kontenera magazynu oraz zbiornika na nieczystości bytowe o pojemności V=10,0 m3.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00