Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 4 marca 2022 r., sygn. III SA/Po 1196/21

Transport; Kara administracyjna

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Małgorzata Górecka Sędzia WSA Izabela Paluszyńska Asesor sądowy WSA Piotr Ławrynowicz (spr.) Protokolant: st. sekr. sąd. Karolina Walkowiak po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 lutego 2022 r. sprawy ze skargi A. S. na decyzję Inspektor Transportu Drogowego z dnia [...] czerwca 2021 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za naruszenie przepisów ustawy o transporcie drogowym oddala skargę

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z 8 czerwca 2021 r. Inspektor Transportu Drogowego (dalej: GITD), po rozpatrzeniu odwołania A. S. od decyzji W. Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego (WITD) z 15 lipca 2020 r. o nałożeniu na odwołującego kary pieniężnej w wys. 12.000 zł, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Jako podstawę prawną zaskarżonej decyzji wskazano art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 735 ze zm., dalej: Kpa), art. 4 pkt 22 lit. 1, art. 87 ust. 1 pkt 3, art. 92a ust. 1, 3 i 7 pkt 2, art. 92c ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2140, dalej: utd), lp. 10.2.4, lp. 10.3.2, lp. 10.4.2 załącznika nr 3 do utd, art. 2 pkt 35a, art. 64 ust. 1, 2, art. 66 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 110 ze zm., dalej: Prd) oraz § 3 ust. 1 pkt 2, § 2 ust. 1 pkt 1, § 2 ust. 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 2022 ze zm., dalej: rwtp).

Jak podał GITD podstawę faktyczną rozstrzygnięcia stanowiło:

- dopuszczenie do wykonywania przewozu drogowego zespołem pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 12 t, którego dopuszczalną masę całkowitą przekroczono, co najmniej 20%,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00