Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 16 grudnia 2021 r., sygn. II SA/Rz 1295/21

Drogi publiczne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący SWSA Joanna Zdrzałka /spr./ Sędziowie WSA Paweł Zaborniak AWSA Karina Gniewek - Berezowska Protokolant specjalista Anna Mazurek - Ferenc po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 grudnia 2021 r. sprawy ze skargi W. S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] czerwca 2021 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na dysponowanie gruntem oraz lokalizację zjazdu - skargę oddala -

Uzasadnienie

II SA/Rz 1295/21

UZASADNIENIE

Przedmiotem skargi W.S. jest, wydana na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm. - zwana dalej "k.p.a.") decyzja Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] czerwca 2021 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na dysponowanie gruntem i lokalizację zjazdu.

Jak wynika z akt sprawy wnioskiem z [...] marca 2021 r. W.S. zwrócił się do Zarządu Dróg Powiatowych w [...] o wydanie decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu publicznego z drogi powiatowej [...] w miejscowości Z. do nieruchomości oznaczonej jako działki nr ewid. 928/2 i 927/2 których jest właścicielem. Wyjaśnił, że działki te wykorzystywane są rolniczo, a zjazd służyć ma obsłudze komunikacyjnej dla mającej powstać firmy budowlanej i składu materiałów budowlanych.

Po przeprowadzeniu postępowania Zarząd Powiatu [...] decyzją z dnia [...] maja 2021 r. nr [...] odmówił wydania W.S. zezwolenia na dysponowanie gruntem oraz lokalizację zjazdu o parametrach zjazdu publicznego z drogi powiatowej Nr [...] [...], działki nr 699, 928/1 w m. Z. na działki nr 927/2, 928/2.

W uzasadnieniu powołując się na art. 29 ust. 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2021 r., poz. 1376 ze zm.) oraz § 77 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. z 2016 r., poz. 124 ze zm. - zwane dalej "rozporządzeniem") wyjaśnił, że powodem odmowy wydania zezwolenia jest fakt, że zjazd publiczny projektowany jest w ciągu zatoki autobusowej. Wskazał na brak możliwości przebudowy zatoki autobusowej wraz ze ścieżką rowerową, z uwagi na zrealizowany projekt na przedmiotowym odcinku drogi pn. "Trasy rowerowe w Polsce Wschodniej - województwo [...]", którego okres trwałości kończy się w czerwcu 2021 r. Nadto usytuowanie zjazdu publicznego w ciągu zatoki autobusowej wpłynie negatywnie na funkcjonowanie układu drogowego oraz zagrażać będzie bezpieczeństwu ruchu drogowego pojazdów i osób korzystających z regularnego publicznego transportu drogowego, a także włączających się do ruchu przez projektowany zjazd. Zlokalizowanie zjazdu publicznego w ciągu zatoki autobusowej uniemożliwia wykonanie bezpiecznego zjazdu w świetle wymagań technicznych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00