Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 16 września 2020 r., sygn. II SA/Go 321/20

Inne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie: Przewodniczący Sędzia WSA Grażyna Staniszewska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Krzysztof Dziedzic Asesor WSA Jarosław Piątek po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w trybie uproszczonym w dniu 16 września 2020 r. sprawy ze skargi R. sp. z o.o. na akt Starosty z dnia [...] r., znak [...] w przedmiocie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu na drodze gminnej oddala skargę.

Uzasadnienie

R. sp. z o.o. wniosła skargę na akt Starosty z dnia [...] maja 2020 r. znak [...] w sprawie zatwierdzenia projektu stałej organizacji ruchu na drodze gminnej nr [...] w miejscowości [...], w związku z wprowadzeniem oznakowania terenu miejscowości i terenu zabudowanego oraz wprowadzeniem zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t.

Zaskarżonemu aktowi skarżąca zarzuciła naruszenie przepisów prawa materialnego:

- art. 10 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (DZ.U. z 2020 r. poz. 110) w zw. z § 3 ust. 1 i § 6 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem (DZ.U. z 2017 r. poz. 784) przez zatwierdzenie zmiany organizacji ruchu na drodze gminnej nr [...], mimo braku przesłanek do wprowadzenia zakazu wjazdu samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t z tabliczką T-22 - nie dotyczy rolników, służb komunalnych i gospodarki leśnej, która to zmiana została zatwierdzona wyłącznie w celu uniemożliwienia skarżącej dojazdu samochodami ciężarowymi do działki, gdzie prowadzona jest przez skarżącą rekultywacja i do której to działki od momentu powstania na niej składowiska odpadów produkcyjnych, prowadziła wyłącznie jedna, aktualnie zamknięta dla skarżącej droga publiczna - droga gminna nr [...] w miejscowości [...], a w konsekwencji wyeliminowania skarżącej, jako praktycznie jedynego przedsiębiorcy korzystającego z tej drogi, bowiem pozostali użytkownicy tj. rolnicy, służby komunalne i gospodarka leśna, nadal mogą poruszać się po drodze bez zachowania żadnych obostrzeń; nadto przez przyjęcie że na ul. [...] nie są zlokalizowane żadne zakłady, przedsiębiorstwa czy instytucje, które wymagałyby konieczności dojazdu pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 10 t, co zdecydowanie świadczy o ewidentnym dyskryminowaniu skarżącej, jako podmiotu prowadzącego rekultywację na działce nr ewid. [...], która ma doprowadzić do zamknięcia składowiska odpadów, do którego konieczny jest dojazd drogą gminną nr [...] pojazdami ciężarowymi o masie całkowitej przekraczającej 10 t;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00