Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 9 lipca 2020 r., sygn. II SA/Ol 1124/19

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Beata Jezielska (spr.) Sędziowie sędzia WSA Alicja Jaszczak-Sikora sędzia WSA Ewa Osipuk Protokolant specjalista Małgorzata Krajewska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 lipca 2020 r. sprawy ze skargi K. W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie warunków zabudowy oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z "[...]" Wójt Gminy O. (dalej jako: organ I instancji), na podstawie art. 60 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity na dzień wydania decyzji Dz.U. z 2018 r., poz. 1945 ze zm., dalej jako: u.p.z.p.), po rozpatrzeniu wniosku M. J. (dalej jako: inwestor), ustalił warunki zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego, budowie budynku rekreacji indywidualnej oraz budowie altany ogrodowej, na działce nr "[...]", obręb K., gmina O. Powyższa decyzja została wydana po ponownym rozpoznaniu sprawy w związku z uchyleniem uprzednio wydanej decyzji organu I instancji z "[...]" przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w E. rozstrzygnięciem z "[...]". W wydanej decyzji organ I instancji określił rodzaj zabudowy, funkcję zabudowy i zagospodarowania terenu, a także warunki i wymagania kształtowania ładu przestrzennego, ustalenia dotyczące ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu, ustalenia w zakresie ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej, warunki obsługi w zakresie komunikacji i infrastruktury technicznej, ustalenia w zakresie ochrony interesów osób trzecich, a także ustalenia dotyczące granic i sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie na podstawie przepisów odrębnych. W uzasadnieniu organ I instancji podkreślił, że rozpatrując ponownie sprawę, dokonano na nowo analizy, o której mowa w § 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz.U. z 2003 r. Nr 164, poz. 1588, dalej jako: rozporządzenie z 2003 r.), stosownie do wytycznych Kolegium. Na podstawie wykonanej analizy stwierdzono, że planowane przedsięwzięcie spełnia wymogi określone w art. 61 u.p.z.p. Ustalono, że zgodnie z wypisem z ewidencji gruntów inwestor (wraz z małżonką) posiada udział w prawie własności działki nr "[...]", po której to działce ma się odbywać dojazd do działki nr "[...]", a co za tym idzie inwestorowi przysługuje prawo dostępu do drogi. Zaznaczono, że wobec niezajęcia stanowiska przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w O., Starostę O. oraz Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie Zarząd Zlewni w T. należy uznać wymagane uzgodnienia za dokonane.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00