Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 24 czerwca 2020 r., sygn. II SA/Gd 277/20

Administracyjne postępowanie

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Mariola Jaroszewska (spr.) Sędziowie WSA Dariusz Kurkiewicz WSA Diana Trzcińska po rozpoznaniu w Gdańsku w trybie uproszczonym na posiedzeniu niejawnym w dniu 24 czerwca 2020 r. sprawy ze skargi B. P. i N. P. na postanowienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego z dnia 6 marca 2020 r., nr [...] w przedmiocie niedopuszczalności zażalenia w sprawie zawieszenia postępowania dotyczącego wybudowania obiektu budowlanego oddala skargę.

Uzasadnienie

B. P. i N.P. wnieśli do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gdańsku skargę na postanowienie Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej jako WINB) z dnia 6 marca 2020 r., którym stwierdzono niedopuszczalność zażalenia skarżących na postanowienie Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego (dalej jako PINB) z dnia 12 lutego 2020 r. o odmowie zawieszenia postępowania administracyjnego.

Zaskarżone postanowienie zostało wydane w następujących okolicznościach:

PINB postanowieniem z dnia 12 lutego 2020 r., powołując się na art. 123 § 1 k.p.a. oraz art. 80 ust. 2 pkt 1 i art. 83 ust. 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2019 r., poz. 1186), dalej jako Prawo budowlane, odmówił skarżącym zawieszenia wszczętego z urzędu w dniu 2 marca 2016 r. postępowania administracyjnego w sprawie wybudowania w warunkach samowoli budowlanej na terenie działki nr [..] obręb ewidencyjny [..], gmina K., obiektu budowlanego pełniącego funkcję rekreacji indywidualnej. W uzasadnieniu wskazano, że pełnomocnik skarżących we wniosku o zawieszenie postępowania powołał się na plany Urzędu Marszałkowskiego Województwa weryfikacji obszarów krajobrazu w województwie, co może doprowadzić do zmniejszenia szerokości pasa chronionego wokół jeziora Z. nawet do 25 m. Uzasadnione zatem jest powstrzymanie czynności, które mogą doprowadzić do rozbiórki domku letniskowego skarżących wraz z niezbędnymi urządzeniami budowlanymi, która została nakazana z powodu usytuowania nieruchomości w pasie 100 m od linii brzegu jeziora Z.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00