Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 28 maja 2020 r., sygn. II SA/Kr 84/20

Planowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Małgorzata Łoboz (spr.) Sędziowie: WSA Agnieszka Nawara - Dubiel WSA Beata Łomnicka po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 28 maja 2020r. sprawy ze skarg Z. B., A. B. i J. K. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] sierpnia 2019r. znak [...] w przedmiocie ustalenia warunków zabudowy oddala skargi.

Uzasadnienie

Burmistrz K. - Z. decyzją nr [...] z dnia 29 czerwca 2018 r. znak [...] działając na podstawie art. 4 ust. 2, art. 59 ust. 1, art. 60 ust. 1 oraz art. 61 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, § 1 - § 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie sposobu ustalania wymagań dotyczących nowej zabudowy i zagospodarowania terenu w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, § 2 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy, art. 96 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz art. 104 K.p.a. po rozpatrzeniu wniosku M. S. w związku z brakiem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu objętego wnioskiem ustalił warunki zabudowy dla zamierzenia inwestycyjnego pn. "budowa - nadbudowa, przebudowa i rozbudowa istniejącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego na budynek usługowo - mieszkalny wraz z budową garażu podziemnego (budynek pensjonatowy - zamieszkanie zbiorowe: wynajem pokoi i apartamentów, gastronomia oraz funkcje towarzyszące) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną (budowa - przebudowa przyłącza wodociągowego, energii elektrycznej i gazu) i urządzeniami budowlanymi, miejscami postojowymi i murkami oporowymi" zlokalizowanej na działkach nr [...] i [...] położonych w T. przy ul. [...], gmina K. Z.. W uzasadnieniu organ wskazał, że w toku analizy scharakteryzowane zostały cechy i parametry planowanego przedsięwzięcia, z których wynika zamiar realizacji (po przebudowie części istniejącej i rozbudowie budynku) budynku o powierzchni zabudowy do 382 m2 i wymiarach (w rzucie) 13,43 x 35,15 m, w tym część projektowana 20,58 m. Istniejący budynek posiada 4 kondygnacje, w tym 2 w kubaturze dachu. Funkcja projektowana: budynek mieszkalny z pokojami do wynajęcia w przedmiocie spełnienia warunku kontynuacji funkcji stwierdza się, że na działce nr [...] znajduje się budynek mieszkalno-usługowy, a w obszarze sąsiednim są też inne budynki mieszkalne z pokojami do wynajęcia. W takim stanie spełnienie warunku kontynuacji funkcji nie budzi wątpliwości. Analizę przeprowadza się w obszarze o zasięgu 80-100 m od granic terenu objętego wnioskiem, którego front (od strony drogi krajowej) wynosi ok. 26 m, a jego trzykrotność = 78 m. Pozostałe cechy i parametry charakteryzuje się w ramach analizy następująco: linia zabudowy zostaje utrzymana w odległości 25,0 m od krawędzi jezdni drogi krajowej - zgodnie z wcześniej uzyskanymi przez inwestora warunkami zabudowy, wskaźnik zabudowy ustala się w wielkości do 17,47 % (wskaźnik średni z analizy - 17,13 % dla budynków mieszkalnych); średnia szerokość elewacji frontowej w OA wynosi 14,16 m, co przy 20-procentowejtolerancji pozwala na. realizację budynku o szerokości od 11,34 do 16,98 m. Uwzględniając fakt, że inwestor nie zamierza zmieniać tego parametru, który wynosi 13,43 m - ustalenie szerokości elewacji frontowej w przedziale 13,0 - 14,16 m będzie zgodne zarówno z przepisem rozporządzenia (§ 6) jak i zamierzeniem inwestora. Wysokość elewacji frontowej w OA wynosi średnio 5,04 m. Ponieważ inwestor nie zamierza zmieniać tego parametru - przeto może on być ustalony w rozmiarze 4,9 - 5,2. wysokość kalenicy średnia w OA wynosi 11,5 m. Mając na uwadze teren wznoszący się w kierunku wschodnim, wysokość kalenicy głównej może być ustalona w przedziale 9,0 -12,0 m. w zakresie pozostałych elementów geometrii dachu ustala się dach wielopołaciowy o nachyleniu połaci w przedziale od 25° do 55°. Wniosek spełnia także - jak twierdzi organ - pozostałe warunki wymagane przepisami art. 61 ust. 1 pkt 2-5 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, ponieważ teren inwestycji posiada bezpośredni dostęp do drogi krajowej, istniejące i projektowane uzbrojenie terenu (potwierdzone stosownymi umowami) jest wystarczające dla zamierzenia, teren nie wymaga uzyskania zgody na przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze. Zamierzenie jest zgodne z przepisami odrębnymi (organ uzyskał wymagane prawem uzgodnienia z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska, Zarządem drogi krajowej, Dyrektorem Okręgowego Urzędu Górniczego oraz organem ochrony gruntów rolnych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00