Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 31 grudnia 2019 r., sygn. I SA/Ke 413/19
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Michał Gajda, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi Województwa Ś na interpretacje indywidualną Prezydenta Miasta S.-K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w 2 punkcie; 2. zasądza od Prezydenta Miasta S. - K. na rzecz Województwa Ś. kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Prezydent Miasta S. - K. w interpretacji indywidualnej
z [...] r. nr [...] stwierdził, że stanowisko Województwa Ś, przedstawione we wniosku z 29 maja 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości uznaje za prawidłowe w takim zakresie, że 1. na Województwie Ś jako zarządcy przymusowym, nie ciąży obowiązek podatkowy
w podatku od nieruchomości z tym zastrzeżeniem, iż brak statusu podatnika wynika
z sytuacji prawnej zarządcy przymusowego ustanowionego przez sąd
w postępowaniu zabezpieczającym a nie pozostaje w związku z działalnością Województwa Ś jako jednostki samorządu terytorialnego realizującej zadania własne o charakterze użyteczności publicznej zgodnie z ustawą art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 lit.a, b, c ustawy z 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2017.2062 ze zm.); dalej "ustawa o wspieraniu rozwoju usług"; 2. Brak podstaw prawnych do składania przez zarządcę przymusowego, którym jest Województwo Ś, deklaracji na podatek
od nieruchomości od budowli wchodzących w skład sieci szerokopasmowej,
z tym zastrzeżeniem, iż brak takiego obowiązku wynika z sytuacji prawnej zarządcy przymusowego ustanowionego przez sąd, a nie pozostaje w związku z działalnością Województwa Ś jako jednostki samorządu terytorialnego realizującej zadania własne o charakterze użyteczności publicznej zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 lit. a, b, c ww. ustawy.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right