Wyrok WSA w Kielcach z dnia 31 grudnia 2019 r., sygn. I SA/Ke 420/19
Interpretacje podatkowe
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Chraniuk-Stępniak, Sędziowie Sędzia WSA Maria Grabowska, Sędzia WSA Danuta Kuchta (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Celestyna Niedziela, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 31 grudnia 2019 r. sprawy ze skargi Województwa Ś. na interpretację indywidualną Burmistrza Miasta i Gminy M. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie podatku od nieruchomości 1. uchyla zaskarżoną interpretację indywidualną w 2 punkcie; 2. zasądza od Burmistrza Miasta i Gminy M.na rzecz Województwa Ś.kwotę 680 (sześćset osiemdziesiąt) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Burmistrz Miasta i Gminy M. w interpretacji indywidualnej z [...]nr [...] stwierdził, że stanowisko Województwa Ś., przedstawione we wniosku z 29 maja 2019 r. o wydanie interpretacji indywidualnej przepisów prawa podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości uznaje za prawidłowe w takim zakresie, że 1. na Województwie Ś. jako zarządcy przymusowym, nie ciąży obowiązek podatkowy
w podatku od nieruchomości z tym zastrzeżeniem, iż brak statusu podatnika wynika
z sytuacji prawnej zarządcy przymusowego ustanowionego przez sąd
w postępowaniu zabezpieczającym a nie pozostaje w związku z działalnością Województwa Ś. jako jednostki samorządu terytorialnego realizującej zadania własne o charakterze użyteczności publicznej zgodnie z ustawą
art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 lit.a, b, c ustawy z 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług
i sieci telekomunikacyjnych (Dz.U.2017.2062 ze zm.); dalej "ustawa o wspieraniu rozwoju usług"; 2. Brak podstaw prawnych do składania przez zarządcę przymusowego, którym jest Województwo Ś., deklaracji na podatek
od nieruchomości od budowli wchodzących w skład sieci szerokopasmowej,
z tym zastrzeżeniem, iż brak takiego obowiązku wynika z sytuacji prawnej zarządcy przymusowego ustanowionego przez sąd, a nie pozostaje w związku z działalnością Województwa Ś. jako jednostki samorządu terytorialnego