Orzeczenie
Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 2 grudnia 2019 r., sygn. III SA/Gl 884/19
Inne
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Jankiewicz, Sędziowie Sędzia WSA Barbara Brandys-Kmiecik (spr.), Sędzia WSA Marzanna Sałuda, Protokolant St. ref. Izabela Maj-Dziubańska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 grudnia 2019 r. sprawy ze w sprzeciwu A.B. na decyzję [...] Kuratora Oświaty w K. z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie potrzeby kształcenia specjalnego oddala sprzeciw.
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...]r. nr [...] Śląski Kurator Oświaty, po ponownym rozpoznaniu sprawy w wyniku uchylenia decyzji Śląskiego Kuratora Oświaty (dalej: organ, organ odwoławczy) z dnia [...]r. nr [...] wyrokiem Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego z dnia 26 czerwca 2019r., sygn. akt III SA/Gl 450/19 ze skargi złożonej przez A. B. (dalej jako: strona, skarżąca), matkę małoletniej M. K. (dalej jako: dziecko), od wydanego przez zespół orzekający Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w T. (dalej jako: poradnia, organ I instancji) orzeczenia nr [...] z [...] r. o potrzebie kształcenia specjalnego dziecka - uchylił w/w orzeczenie w całości i przekazał sprawę do ponownego rozpatrzenia przez organ I instancji.
Jako podstawę prawną wskazał art. 51 ust. 1 pkt 2 ustawy z 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2019 r., poz. 1148, dalej ustawa) i art. 138 § 2 ustawy z 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2018r., poz. 2096 ze zm., dalej K.p.a.).
W uzasadnieniu organ wyjaśnił, że [...]r. Zespół orzekający wydał orzeczenie nr [...] na okres: do ukończenia 1 etapu edukacyjnego ze względu na niepełnosprawność dziecka lub ucznia: niepełnosprawne ruchowo, w tym z afazją. W protokole nr 152 z posiedzenia zespołu zanotowano, że rodzice zostali poinformowani o konieczności kolejnych badań przez tutejszą poradnię przy ubieganiu się o kolejne orzeczenie (II etap edukacyjny).
Od tego orzeczenia strona złożyła odwołanie.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right