Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 13 listopada 2019 r., sygn. II SA/Ol 584/19

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Bogusław Jażdżyk Sędziowie sędzia WSA Marzenna Glabas sędzia WSA Ewa Osipuk (spr.) Protokolant sekretarz sądowy Marta Kudła po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 listopada 2019 r. sprawy ze skargi Spółki A na decyzję Wojewody z dnia "[...]", nr "[...]" w przedmiocie pozwolenia na budowę 1) uchyla zaskarżoną decyzję; 2) zasądza od Wojewody na rzecz skarżącej Spółki kwotę 997 zł (słownie: dziewięćset dziewięćdziesiąt siedem złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Sygn. akt II SA/Ol 584/9

UZASADNIENIE

Decyzją nr "[...]", Starosta "[...]" odmówił zatwierdzenia projektu budowlanego i udzielenia pozwolenia na budowę dla: ""[...]". , obejmujące: budowę l etapu elektrowni wiatrowej "[...]" wraz z infrastrukturą towarzyszącą w postaci elektrowni wiatrowej oraz jej fundamentu na działce "[...]", obręb "[...]", gmina "[...]". W ocenie organu, nie można zatwierdzić projektu budowlanego, w którym nie okazano projektowanego całego zamierzenia budowalnego oraz projekt nie spełnia wymagań co do systematyki. Dostarczenie warunków technicznych "[...]" przyłączenia do linii 15 kV wynika z decyzji o warunkach zabudowy. Starosta nie może zatwierdzić projektu, który nie ma możliwości przyłączenia do sieci.

Odwołanie od powyższej decyzji wniosła Spółka , podnosząc, że projekt budowlany przedstawia całe projektowane zamierzenie budowlane

i spełnia wymagania, określone w art. 33 ust. 1 w zw. z art. 34 ust. 3 pkt 1 Prawa budowlanego dla zamierzenia budowlanego realizowanego etapowo. Projekt został też właściwie ponumerowany. Skarżący wskazał, że warunki techniczne przyłączenia do linii

15 kV nie są elementem projektu budowlanego, ani nie są załącznikiem do wniosku

o pozwolenie na budowę, o czym świadczą przepisy art. 33 ust. 2 oraz 34 ust. 3 Prawa budowlanego. Tym samym, żądanie przez organ przedłożenia przedmiotowych warunków należy uznać za niemające oparcia w przepisach. Wskazano na nowe brzmienie art. 34 ust. 3 pkt 3 ustawy Prawo budowlane od dnia 28 czerwca 2015 r., którym ustawodawca zlikwidował konieczność dołączenia do projektu budowlanego oświadczeń właściwych jednostek organizacyjnych o zapewnieniu dostaw energii, wody, ciepła i gazu, odbioru ścieków oraz o warunkach przyłączenia do sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, gazowych, elektroenergetycznych, telekomunikacyjnych oraz dróg lądowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00