Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 27 listopada 2019 r., sygn. II SA/Bd 560/19

Budowlane prawo

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Joanna Brzezińska (spr.) Sędziowie sędzia WSA Grzegorz Saniewski sędzia WSA Elżbieta Piechowiak Protokolant starszy sekretarz sądowy Elżbieta Brandt po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 listopada 2019 r. sprawy ze skargi G. J. i L. J. na decyzję [...] Inspektora Nadzoru Budowlanego w [...] z dnia [...] kwietnia 2019 r. nr [...] w przedmiocie rozbiórki oddala skargę.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] lutego 2019r. nr [...], Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego w R. (PINB), działając na podstawie art. 48 ust. 1 pkt 1 i ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1202 ze zm. - dalej "p.b."), nakazał G. i L. J. (skarżącym) rozbiórkę (usunięcie) obiektu tymczasowego pełniącego funkcję obiektu rekreacyjnego o wymiarach 12,07 m x 4,00 m oraz ogrodzenia, zlokalizowanego na działkach o numerach ewid. [...] w miejscowości P., gmina P. .

W uzasadnieniu rozstrzygnięcia organ I instancji wskazał, że podczas przeprowadzonych w 13 czerwca 2017r. oględzin ww. nieruchomości ustalono, iż w strefie 100 m od linii brzegowej jeziora Gopło zlokalizowany jest obiekt tymczasowy pełniący funkcje rekreacyjne, drewniany na stalowej ramie, z dachem dwuspadowym, oparty na bloczkach betonowych, ustawiony w maju 2017r. Stwierdził, że ww. obiekt powstał bez pozwolenia na budowę lub zgłoszenia. Wskazał, że skarżący pomimo podjęcia się legalizacji ww. obiektu nie uzyskali pozytywnej decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w ramach postępowania legalizacyjnego, a zatem nie spełnili postawionego im w ramach tego postępowania obowiązku przedstawienia wymaganych dokumentów. Organ wskazał, że zgodnie z protokołem z kontroli przeprowadzonej 22 listopada 2018r. nie usunięto przedmiotowego obiektu ani ogrodzenia, które organ zakwalifikował jako urządzenie budowlane podlegające rozbiórce wraz z obiektem.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00