Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Kielcach z dnia 24 lipca 2019 r., sygn. II SA/Ke 374/19

Zagospodarowanie przestrzenne

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Sylwester Miziołek, Sędziowie Sędzia WSA Dorota Chobian, Sędzia WSA Jacek Kuza (spr.), Protokolant Starszy inspektor sądowy Urszula Opara, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 24 lipca 2019r. sprawy ze skargi A. N. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] znak: [...] w przedmiocie ustalenia lokalizacji inwestycji celu publicznego oddala skargę.

Uzasadnienie

Samorządowe Kolegium Odwoławcze decyzją z [...], po rozpatrzeniu odwołania A.N. od decyzji Burmistrza Gminy i Miasta C. z [...] o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego dla inwestycji polegającej na budowie sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4 kV, na części działek nr ewid.[...], obręb 0012 S., gm. C., na podstawie art.138 § 1 pkt 1 kpa utrzymało w mocy zaskarżoną decyzję organu I instancji.

W uzasadnieniu Kolegium wskazało, że wniosek złożony przez inwestora spełnił wymogi, o jakich mowa w art. 50 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2018 r., poz.1945), dalej "u.p.z.p.". Z map dołączonych do tego wniosku wynikało, że zostały one przyjęte do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Określono na nich granice terenu objętego wnioskiem, jak też wskazano proponowany przebieg sieci elektroenergetycznej oraz granice oddziaływania inwestycji.

Organ II instancji podał, że planowana inwestycja jest położona na terenie nieobjętym miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Natomiast, oceniając, czy jest to inwestycja celu publicznego organ zaznaczył, że pojęcie takiej inwestycji nie może być interpretowane wyłącznie na podstawie art. 2 pkt 5 u.p.z.p., ponieważ zawarta w nim definicja tego rodzaju inwestycji wykracza poza granice przepisów dotyczących stricte zagospodarowania przestrzennego. Odsyła ona do art. 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2018 r. poz. 2204), dalej u.g.n. Organ powołał stanowisko NSA zawarte w wyroku z 5 lipca 2011 r., II OSK 672/11, zgodnie z którym inwestycja lokalna to nie tylko inwestycja służąca całej gminie jako podmiotowi władzy lokalnej. Może to być także inwestycja, która swoim zasięgiem służy węższemu kręgowi mieszkańców gminy, ale pośrednio ma znaczenie dla całej gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00