Orzeczenie
Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 8 maja 2019 r., sygn. I SA/Go 170/19
Podatek od towarów i usług
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Anna Juszczyk-Wiśniewska Sędziowie Sędzia WSA Dariusz Skupień Asesor WSA Zbigniew Kruszewski (spr.) Protokolant Sekretarz sądowy Katarzyna Grycuk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 maja 2019 r. sprawy ze skargi B.B. na decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej z dnia [...]r. nr [...] w przedmiocie nadpłaty w podatku od towarów i usług za lipiec 2013 roku oraz czerwiec 2014 roku oddala skargę w całości.
Uzasadnienie
Decyzją z [...] grudnia 2018 r. nr [...] Dyrektor Izby Administracji Skarbowej (dalej: DIAS), po rozpoznaniu odwołania B.B. (Skarżącej), na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 r. poz. 800 ze zm. - dalej: o.p.) utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego (dalej: NUS) o odmowie stwierdzenia nadpłaty w podatku od towarów i usług (dalej: VAT) za lipiec 2013 r. i czerwiec 2014 r.
Z uzasadnienia decyzji DIAS wynikał następujący stan sprawy:
Skarżąca, prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą P. złożyła wniosek o stwierdzenie nadpłaty w podatku VAT oraz wniosek o zwrot nadwyżki podatku VAT naliczonego nad należnym wraz z pisemnym uzasadnieniem przyczyn korekt deklaracji VAT-7 za poszczególne miesiące od stycznia 2011 r. do grudnia 2014 r. załączając jednocześnie korekty deklaracji VAT-7 m.in. za lipiec 2011 r., lipiec 2013 r. i czerwiec 2014 r. Wskazała, że w wyniku złożenia ww. korekt deklaracji VAT-7 wystąpiła napłata w podatku od towarów i usług: za lipiec 2011 r. w kwocie 764,00 zł, za lipiec 2013 r. w kwocie 10.283 zł, a za czerwiec 2014 r. w kwocie 571 zł.
Uzasadniając przyczyny korekty deklaracji wyjaśniła m.in., że w swojej działalności gospodarczej, posługując się licencją udzieloną przez M. Sp. z o. o., prowadzi sieć punktów sprzedaży pod marką M. W okresie, którego dotyczy niniejsza korekta, Wnioskodawca traktował, dla potrzeb VAT, sprzedaż produktów spożywczych z oferty M. wewnątrz punktów sprzedaży pod marką M., jako świadczenie usługi gastronomicznej, stosując właściwą dla tego typu świadczeń stawkę podatku VAT (zasadniczo w wysokości 8%). Jej zdaniem jednak sprzedaż produktów M., wewnątrz punktów sprzedaży pod marką M., powinna być dla celów VAT traktowana jako dostawa towarów, a nie świadczenie usługi gastronomicznej. Stąd od [...] stycznia 2011 r. w odniesieniu do wybranych produktów stosowana była błędna (zbyt wysoka) stawka VAT w wysokości 8%, podczas gdy powinna mieć zastosowanie stawka 5% przewidziana chociażby dla gotowych posiłków i dań (pozycja 28 załącznika nr 10 do ustawy o VAT), lodów i shaków (pozycja 21), 100% soków owocowych (pozycja 19).
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right